نقشه جغرافیایی کشور با نقشه سلامت منطبق می شود

91

مجتبی خالدیˈ روز جمعه در حاشیه سفر به استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: وزارت بهداشت آمادگی دارد که با توجه به کارهای کارشناسی انجام شده در نقطه نقطه کشور در بحث خانه های بهداشت و مراکز شبانه روزی و اطلاعات زیرساختی در این زمینه با سازمان میراث فرهنگی همکاری کند.

وی اظهارکرد: این موضوع یکی از توانمندی هایی است که در حوزه سلامت وجود دارد و می تواند موجب توسعه صنعت گردشگری شود.

خالدی با تاکید بر همکاری وزارت بهداشت با سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: تیم های بهداشت موظفند پیش از فرارسیدن زمان های پیک سفر، مکان های اقامتی را به لحاظ بهداشت بررسی و همچنین همه افراد فعال در حوزه گردشگری بایداز این وزارتخانه کارت سلامت دریافت کنند.

وی افزود: پایگاه اورژانس های پیش بیمارستانی در هر 40 کیلومتر جاده ای ، با شاخص زمانی 15دقیقه جاده ای و هشت دقیقه شهری پس از تماس با اورژانس تعریف و فعال شده اند.

مدیر مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین برای ارایه خدمات بهتر و کاهش زمان خدمات رسانی در جاده های فرعی، 14 فروند امداد هوایی راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: یکی از راه های توسعه گردشگری در کشور توجه به سلامت گردشگران است.

جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گیلان با فعالان بخش خصوصی تاسیسات گردشگری روز گذشته (پنجشنبه) با حضور محسن رنجبر مدیرکل مرکز مطالعات و آموزش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مجتبی خالدی مدیر مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشت برگزار شد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب