آغاز پیوند اعضا از جسد

107

یک جراح پیشکسوت ایرانی از آغاز پیوند اعضاء از کاداور (جسد) در دنیا خبر داد و گفت: هم‌اکنون 2 تا 3 پیوند دست و صورت از جسد در آلمان و چین انجام شده است. به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از از ستاد خبری نهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی پرویز ورهرام با بیان اینکه در ایران نیز در بیمارستان مسیح دانشوری یک مورد پیوند از جسد گزارش شد، اظهار کرد: اما نتایج نهایی آن مشخص نشد.
وی با اشاره به اینکه برای پیوند موفق باید عضو قطع شده را در کیسه پلاستیکی و در ظرف یخی قرار و ظرف 6 ساعت به مرکز درمانی مجهز انتقال دهند، افزود: در پیوند دست همه اعضای یک بافت اعم از استخوان، عضله، شریان، ورید و اعصاب پیوند زده می‌شود و دست کارایی پیشین خود را دارد.
این جراح قلب و عروق از کانادا با بیان اینکه شماری از این دست‌ها قطع شده به علت قرار گرفتن دست در بیرون ماشین حین رانندگی بوده است، ادامه داد: برخی دیگر به علت تروماها حین کار در کارخانه و ... بوده است.
ورهرام با بیان اینکه برای عضو له شده نمی‌توان کاری کرد، گفت: در پیوند از جسد نیز پذیرش پیوند توسط فرد مهم است که به فاکتورهای مختلف بستگی دارد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب