خواب بعد از ظهر به کارکرد حافظه بلندمدت کمک می‌کند

109

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواب بعدازظهر به کارکرد حافظه بلندمدت کمک می‌کند.
همچنین این مطالعات نشان می‌دهد که ۹۰ دقیقه خواب نیمروز، به حافظه کمک بسیاری می‌کند البته هنوز اطلاعات دقیقی از پردازش مغز هنگام خواب فهمیده نشده، اما نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد، احتمال دارد خواب نیمروزی، سرعت حافظه را تقویت کند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، برای تعیین بهترین زمان خواب نیمروز، بهتر است بدانید ساعت درونی بدن شما از چه نوعی است. اگر اختیار کامل داشته باشید تا برنامه روزانه‌تان را تنظیم کنید، چه زمانی به بستر می‌روید و چه زمانی از خواب بر می‌خیزید؟

خواب نیمروز به مدت یک ساعت، باعث بهبود هوشیاری تا ۱۰‌ساعت می‌شود. نتایج تحقیقی انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد که چرت زدن به مدت ۴۵ دقیقه توانایی یادگیری و به خاطر سپردن را افزایش می‌دهد.

چرت زدن فشارهای روحی را کم می‌کند و خطر حمله قلبی و سکته، دیابت و افزایش وزن را کاهش می‌دهد. چرت‌زدن باعث می‌شود تا شما منطقی‌تر، سالم‌تر و ایمن‌تر باشید؛ اما نیازمند شناخت بدن خود هستید تا بدانید چگونه بهترین خواب نیمروز را داشته باشید.

اگر تمایل دارید تا صبح زود مانند ساعت ۶ از خواب برخیزید و حوالی ساعت ۲۱ تا ۲۲ به بستر روید، بهترین زمان خواب روزانه شما ساعت ۱۳ تا ۳۰/۱۳ است.

اما اگر دوست دارید تا پاسی بعد از نیمه‌شب بیدار باشید و حوالی ساعت ۸ تا ۹ صبح بیدار شوید، دروازه خواب روزانه شما اندکی دیرتر باز می‌شود یعنی حوالی ساعت ۳۰/۱۴ تا ۱۵.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب