هفت راه تقويت حافظه و پيشگيري از ابتلا به فراموشي

70



پیری بخشی از زندگی است، اما راه های فراوانی وجود دارد که بتوانید به حفظ هوشیاری و حافظه خود کمک کنید.

1. برخیزید و پیش روید

بطور منظم ورزش کنید. این بهترین کاری است که به شما در پیشگیری از کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن کمک می کند. تحرک، جریان خون را به مغزتان افزایش می دهد و به سلول های عصبی آن بخش از مغز که حافظه را کنترل می نمایند کمک میکند.

اگر در حال حاضر فعال نیستید، با پزشکتان مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا کاری هست که نباید انجامش دهید یا خیر. سپس شروع به فعالیت کنید. معمولا ورزش های آبی خیلی خوب هستند چرا که انجامش برای مفاصلتان ضرری ندارد.البته شما می توانید بخاطر قلب و ریه هایتان به تمرینات بدنی در هوای آزاد هم بپردازید. سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز و 5 روز در هفته ورزش هوازی انجام دهید.

2. بخاطر مغزتان درست غذا بخورید

بهترین رژیم های غذایی برای مغز برای قلبتان هم مفید هستند. اگر قلب شما سالم نباشد و خون و اکسیژن را به مغزتان پمپ نکند، تاثیر منفی بر سلامتی مغزتان خواهد داشت.

پس، به سبزیجات و میوه رو آورید.
بجای دانه های فرآوری شده و تصفیه یافته از غلات کامل استفاده کنید.
مصرف چربی های ترانس و اشباع شده ناسالم را کاهش دهید.
از غذاهای پروتئینی کم چرب مانند ماهی، جوجه بدون پوست یا سینه بوقلمون، برش های بسیار نازک گوشت، و انواع حبوبات استفاده کنید.
میوه ها و سبزیجات بسیار مفیدند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هستند، که از شما در برابر آسیب مغزی محافظت می کنند. از سبزیجات برگ سبز غنی از آنتی اکسیدان، دانه ها، و انواع گوجه فرنگی استفاده کنید.
ادامه در لينك زير:
http://clinicbrain.com/article/تقویت-حافظه
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب