چرا و چگونه بعضی از افراد دچار ضعف حافظه می شوند؟

89


چرا و چگونه بعضی از افراد دچار ضعف حافظه می شوند؟

همه افراد گاهی بعضی چیزها را فراموش می کنند. بطور کلی چیزهایی که فراموش می کنید اکثرا آنهایی هستند که اهمیت زیادی ندارند. بلعکس چیزهایی که بخاطر دارید اغلب آنهایی هستند که برایتان مهمند، بعنوان مثال، روز تولدی خاص. اما بنظر می رسد که برخی افراد حافظه بهتری نسبت به سایرین دارند، و برخی دیگر فراموشکارتر از دیگران هستند.

شرایط مختلفی وجود دارند که می توانند بر حافظه شما تاثیرگذار باشند و شما را فراموشکارتر از حد طبیعی بنمایند. از جمله ی این شرایط موارد زیرند:


تمرکز ضعیف

وقتی تمرکزتان ضعیف باشد، هم میزان توجه تان به اطراف کاهش می یابد و هم قدرت یادگیری و یادآوریتان کمتر از حالت طبیعی می شود. ضعیف شدن تمرکز می تواند علت ساده ای مثل خستگی و کسلی داشته باشد. ولی در بعضی از افراد ضعیف شدن تمرکز یکی از نشانه های ابتلا به بیماری افسردگی و یا اضطراب است.


این حالت را پزشکان مغز و اعصاب زیاد در مطب خود مشاهده می کنند. فرد جوانی با نگرانی به پزشک مراجعه می کند و می گوید که اخیرا دچار فراموشی شده است و می ترسد که مبادا دچار آلزایمر شده باشد. مخصوصا که شنیده است یکی از بستگان مسن او هم آلزایمر داشته. در این حالت بیمار جوان ما نگران تر هم می شود که چرا انقدر زود و در اوج جوانی بیماری افراد پیر را گرفته است؟!

ادامه در لینک زیر:
http://clinicbrain.com/article/Why-Memory-Loss
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب