گاز رادون وسرطان

72

عاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 گفت: گاز رادون عامل مهم سرطان ریه و گاز درون خانه ای است که اگر وارد ریه شود در حفره‌های تحتانی ریه قرار می‌گیرد و بافت حساس آن را به مدت طولانی تحت تاثیر قرار می دهد.


به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: امیرحسین عساری با بیان این مطلب افزود: اندازه گیری غلظت گاز رادون در تعدادی از ساختمان‌های مسکونی شهر تهران و منازل شهروندان داوطلب در حال انجام است.


وی با اشاره به این که غلظت گاز رادون در اماکن و منازلی که دارای تهویه ضعیف هوا هستند، زیرزمین ها و جاهایی که گردش طبیعی هوا کم است، می‌تواند انسان را تهدید کند، ادامه داد :چنانچه با آب آلوده به رادون استحمام صورت گیرد این گاز در فضا پخش شده و باعث مشکلات تنفسی می شود.


عساری خاطرنشان کرد: این آلاینده در اثر واپاشی عناصر رادیواکتیو موجود در خاک متصاعد شده و منابع انتشار آن خاک، آب های زیرزمینی، مصالح ساختمانی و ... هستند.


به گفته عساری اندازه‌ گیری این آلاینده بسیار ساده بوده و کافی است یک کیت کوچک که (به برق و یا هیچ ابزار دیگری نیز نیاز ندارد)، برای یک دوره سه ماهه در یک نقطه از منزل (همکف یا طبقه اول ساختمان) مستقر شده و پس از طی دوره توسط کارشناسان جمع آوری و مورد آنالیز قرار ‌گیرد.


 

پست های اخیر از سعید رئیس زاده :
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب