رتینوپاتی نوزادان نارس

90




 


بيمارستان چشم پزشكي فارابي، قطب علمي كشور افتخار دارد در راستاي ارتقاء سطح سلامت شهروندان محترم، افتتاح تنها سامانه غربالگري نوزادان نارس را اعلام دارد.مركز ROP بيمارستان فارابي،در راستاي سهولت دسترسي تمامي نوزادان نيازمند غربالگري ، اين سامانه را در اختيار كاربران محترم قرار دهد.


* براي استفاده از اين سامانه به متخصصان محترم اطفال، جهت معرفي نوزادان نارس، نام كاربري و رمز عبور داده مي شود.


* اين سامانه از زمان معرفي نوزاد بلافاصله اولين زمان معاينه را در محل بيمارستان فارابي محاسبه و در اختيار كاربر قرار مي دهد.


* تمامي نتايج معاينات باليني نوزاد مربوطه فقط در اختيار كاربر معرفي كننده قرار مي گيرد.


* با توجه به اطلاعات موجود در سيستم احتمال عدم پيگيري بيمار به صفر مي رسد.


* امكان ارسال تصاوير شبكيه نوزادان از مراكز استانها و مشاوره از راه دور وجود دارد.


بيمارستان فارابي اميد دارد با همكاري متخصصان محترم كودكان و نوزادان اين بيماري بالقوه پيشرونده و خطرناك به موقع تشخيص داده و درمان شود تا در آينده كودكاني تواناتر داشته باشيم.


- مرکز ROP بیمارستان فارابی آمادگی پذیرش متخصصین چشم پزشکی را برای دوره های تکمیلی آموزش در زمینه ی غربالگری و تشخیص و درمان ROP را دارد.


- چشم پزشکان پس از پایان دوره و گذراندن آزمونهای انتهای دوره گواهینامه قابلیت اسکرین و درمان دریافت کرده و قابلیت فعالیت در سامانه ROP را خواهند یافت.


- برای متخصصین محترم نوزادان و پرستاران شاغل در NICU نیز دوره های کوتاه مدت آشنایی با غربالگری و نحوه ی درمان ROPبه صورت مشاهده گری وجود دارد؛ که پس از پایان دوره گواهی نامه نیز دریافت خواهند کرد و عضو تیم ROP خواهند بود.



http://farabih.tums.ac.ir/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%B3


تماس با سامانه غربالگری نوزادان نارس بیمارستان فارابی
جهت تماس با سامانه غربالگري نوزادان نارس با رايانامه : ropinfo@tums.ac.ir 

جهت مشاوره هاي شبكيه كودكان غير نارس با رايانامه : retinoinfo@tums.ac.ir 

جهت مشاوره چشم كودكان با مشكلاتي غير از شبكيه با رايانامه: pedeqeinfo@tums.ac.ir 

مکاتبه نمایید. 

فکس: ۵۵۴۲۴۲۷۰-۰۲۱ 

۲۲۱۷تلفن: ۱۴-۵۵۴۰۰۰۰۳ داخلی


 


 


 

پست های اخیر از دکتر زهرا عباس زاده :
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب