دستکشی برای کمک به مبتلان به پاركينسون

97

محققان انگلیسی دستکش ژیروسکوپی GyroGlove را معرفی کرده‌اند که با استفاده از صفحات چرخشی داخلی به آرام کردن لرزش دست کمک می‌کند.



اگر تاکنون تلاش کرده باشید یک ژیروسکوپ در حال چرخش را بگیرید، دیده‌اید که با مهار ناگهانی مبارزه می‌کند. به همین دلیل است که موتورسیکلت‌های خودمتعادل از ژیروسکوپ برای راست ماندن در زمان توقف استفاده می‌کنند.


شرکت GyroGear امپریال کالج لندن از همین اصل در دستکش جدید خود بهره برده که برای کاهش لرزش دست طراحی شده است.


فای اونگ، بنیانگذار این شرکت پیشتر زمانیکه در بیمارستانی در لندن به عنوان عضو گروه پرستاران یک زن 103 ساله فعالیت می‌کرد، به این ایده دست یافت. اعضای این تیم از کاهش وزن بسیار زیاد و ناشناخته بیمار ناراضی بودند، تا اینکه دریافتند لرزش شدید دست مانع از دریافت غذای کافی توسط بیمار می‌شده است.


اونگ به یاد اسباب‌بازی‌های ژیروسکوپی خود در زمان کودکی و همچنین کاربرد کنونی آن‌ها در حوزه‌هایی مانند هوافضا افتاد و بدین وسیله، دستکش GyroGlove متولد شد.


این دستگاه در حال حاضر به شکل پیش‌ساخت بوده و دارای یک ژیروسکوپ الکتریکی است که در پشت دست به همراه یک دهنه قرار می‌گیرد. زمانی که این ژیروسکوپ شروع به گردش می‌کند، سطح دست کاربر را حفظ می‌کند. کاربر می‌تواند دست خود را با اندکی تلاش در اطراف حرکت دهد اما دستگاه از حرکات ناشی از لرزش‌های ناخودآگاه جلوگیری خواهد کرد.


طی آزمایشات با استفاده از تجهیزاتی که برای شبیه سازی لرزش‌های شدید دست طراحی شده بود، این دستگاه توانست حرکات را تا بیش از 80 درصد کاهش دهد.


این دستگاه با هدف کاربرد برای اختلال لرزش اساسی و بیماری پارکینسون تولید خواهد شد. اگرچه انتظار می‌رود بتوان در نهایت از آن در طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها استفاده کرد. علاوه بر آن، این دستگاه به ارزیابی بسامد لرزش‌ها و انتقال این داده‌ها به یک اپلیکیشن تلفن هوشمند به منظور اطلاع‌رسانی به پزشک خواهد پرداخت.


رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب