کرفس؛ اشتهاآور، ضد سرطان کبد

117

کرفس از سبزی‌هایی به شمار می‌رود که در بین ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این سبزی در طب سنتی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و واقعا به تقویت سلامتی کمک می‌کند.




کرفس از سبزی‌هایی به شمار می‌رود که در بین ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این سبزی در طب سنتی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و واقعا به تقویت سلامتی کمک می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌های کرفس را می‌توان این‌گونه برشمرد: بازکننده انسداد کبد و طحال،‌ تحلیل‌برنده باد و نفخ، اشتهاآور و بازکننده حیض.


این سبزی مهم باعث تقویت نیروی جنسی می‌شود و به پاک‌سازی کلیه و مثانه و خرد کردن سنگ مثانه کمک می‌کند. مصرف آن برای مقابله با بیماری‌های مفصلی و اکثر بیماری‌های سرد و بلغمی نیز موثر محسوب می‌شود. آشامیدن آب کرفس جهت برطرف کردن مشکل آسم، تنگی نفس، سکسکه و سردی احشا مفید است. اگر آب کرفس را همراه با آب انار و شکر بنوشید، به درمان مسمومیت کمک می‌کند.


خوردن کرفس، قبل یا بعد از گزیده شدن توسط عقرب، موجب افزایش سرعت تاثیر زهر در بدن می‌گردد. بنابراین در چنین مواردی از خوردن کرفس خودداری کنید. علاوه بر این مورد، مصرف کرفس در بیماران مبتلا به تشنج، در زمان جماع و در زمان بارداری ممنوع است.
کرفس، نقش مهمی در محافظت از کبد در مقابل سموم شیمیایی و داروهایی مانند استامینوفن دارد. به‌علاوه، از بروز سرطان کبد جلوگیری می‌کند.



رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب