کودکان بیش‌فعال را اینگونه معالجه کنید

67

یک متخصص طب ورزشی گفت: کودکان بیش‌فعال را می‌توان بدون مراجعه به روانپزشک و تنها با انجام ورزش‌های منظم درمان کرد.


زهره هراتیان متخصص طب ورزش  گفت: تمرینات ورزشی در دوران مختلف زندگی باید با توجه به سن، جنسیت و وضع سلامتی بدن انتخاب شود و لازم است جوانان از عضلات قوی و محکمی برخوردار باشند تا افزایش سن باعث سستی بدنشان نشود.

 کودکان پیش فعال بیش از هم‌سن و سال‌هایشان به ورزش احتیاج دارند چرا که با ورزش انرژی خود را تخلیه و حرکاتشان را کنترل می کنند.


 والدین این کودکان برای درمان فرزندانشان به روانپزشک مراجعه و دارو دریافت می کنند. این در حالی است که کودکان بیش‌فعال بدون مصرف دارو و با ورزش کردن می توانند اختلالات عصبی، اضطراب و استرس را از خود دور کنند.

 

این متخصص طب ورزشی با بیان اینکه ورزش کردن بر فعالیت‌های مغز اثرگذار است، اضافه کرد: نرمش باعث می‌شود خونرسانی به مغز در بزرگسالان حدود 20 الی 30 درصد افزایش پیدا کند و به طور کلی فیزیولوژیک بدن متاثر از ورزش بوده و اکسیژن‌رسانی به مغز را تقویت می‌کند.

 




هراتیان با اشاره به افزایش عملکرد شناختی (ادراکی) زنان، تصریح کرد: انجام حرکات نرمشی به صورت مدام در زنان 65 سال به بالا موجب افزایش کارایی شناختی در آنان شده و این افراد کمتر دچار ناهنجاری‌های ادراکی می‌شوند.

 

وی ورزش منظم را در تقویت شور و نشاط و درمان افسردگی زنان موثر خواند و یادآور شد: بهترین روش برای مبارزه با تنهایی و افسردگی در خانم‌ها ورزش منظم به خصوص به صورت دسته‌جمعی است چرا که با حضور در جمع و طبیعت همراه است.

 

به گفته این مخصص، ورزش کردن با کاهش خطر ابتلا به بیماری، امید به زندگی را دوچندان می‌کند.
پست های اخیر از کودک - تربیت - رفتار :
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب