دستورات طب سنتی برای جلوگیری از آلزایمر

114

‎يك کارشناس طب سنتی دستورات حفظ سلامتی از دیدگاه طب سنتی در بیماری آلزایمر را تشریح کرد.


سيد جواد علوی اظهار داشت: تعریف آلزایمر نوعی اختلال مغزی مزمن پیش‌رونده و ناتوان کننده است و شیوع بیماری بعد از 65سالگی به‌ازای هر 5 سال برابر می‌شود. 40 تا 50 درصد سالمندان بالای 85 سال جامعه مبتلا هستند, مهمترین عامل خطر افزایش سن است. 


توصیه‌های خوردن و آشامیدن در آلزایمر از نظر طب سنتی 


به‌گفته علوی توجه به وعده‌های غذایی در فصول مختلف همچنین مصرف گوشت، مغز و زرده تخم پرندگان (دراج، تیهو، مرغ خانگی، قرقاول، گنجشک), مصرف مغزها مانند: بادام، فندق، نارگیل، گردو, مصرف مویز و انجیر خشک می‌تواند برای افراد آلزایمری مفید باشد. 


پرهیزات غذایی در افراد مبتلا به آلزایمر 


این کارشناس طب سنتی افزود: از پرخوری, عدم مداومت بر یک نوع غذا, و از فعالیت بدنی شدید یا حالات روانی شدید پس از خوردن, و از نوشیدن آب سرد و نیز آب همراه یا بلافاصله پس از غذا باید به‌شدت پرهیز کرد. 


علوی بیان داشت: همچنین افراد آلزایمری از مصرف بیش از حد پیاز، کاهو و گشنیز, مصرف سیب ترش به‌صورت ناشتا و مداومت بر مصرف مغز گوسفند باید به‌شدت پرهیز داشته باشند, پرهیز از مصرف تره، باقلا، قارچ، لوبیا، سیر و کلم, افراط در جماع، استحمام و شستن بدن با آب سرد نیز باید پرهیز کرد. 


وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول و روش صحیح غذا خوردن از موضوعاتی است که در متون طب سنتی، مورد توجه اطبا و حکما بوده است. رعایت این اصول، علاوه بر حفظ سلامتی فرد، در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها و همچنین لذت بردن از غذا خوردن نیز مؤثر است.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب