ورزش و کاهش وزن برای درمان کبد چرب مفید است

105


 کارشناس بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: کاهش وزن و ورزش یکی از امیدبخش‌ترین درمان‌ها برای کبد چرب غیرالکلی می‌باشد.



 محمدصادق موجی افزود: کبد چرب بیماری‌ای است که در آن مقادیر زیادی چربی در سلول‌های کبد جمع می‌شود و هرچند مصرف الکل یکی از عوامل بسیار شایع ابتلا به کبد چرب است، اما نوع دیگری کبد چرب به نام کبد چرب غیرالکلی نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: نیازی به مقادیر زیاد کاهش وزن برای کاهش در چربی کبد نمی‌باشد و بعضی از اوقات کاهش 10 درصد وزن برای درمان کافی می‌باشد.
کارشناس بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار کرد: ورزش شدید و جدی باعث کاهش چربی و التهاب کبد می‌شود و بر اساس تحقیقات انجام‌شده، بهترین درمان تئوریکی کبد چرب غیرالکلی کاهش وزن و ورزش بوده که متأسفانه فقط گروه کمی از بیماران آن را انتخاب می‌نمایند.
رژیم غذایی و کبد چرب
محمدصادق موجی اضافه کرد: حذف نوشیدنی‌های حاوی قند از رژیم غذایی افرادی که کبد چرب دارند اولین توصیه‌های متخصصین تغذیه است و البته آن‌ها معتقدند افراد مبتلابه کبد چرب، انواع چربی‌ها را در مقادیر زیاد مصرف می‌نمایند.
وی خاطرنشان کرد: به بیماران کبد چرب توصیه می‌شود که از غذاهای آماده خودداری نمایند، چراکه این غذاها در مقادیر زیاد و به‌آسانی آماده و فاقد میزان فیبر می‌باشند.
موجی عنوان داشت: تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد که بیماران مبتلابه کبد چرب به رژیم غذایی مدیترانه‌ای که حاوی مقادیر زیادی از انواع مغزها، روغن‌زیتون، مرغ و ماهی است، بهتر جواب می‌دهند و ویتامین E، A و سایر ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان دار می‌توانند به‌سلامت کبد کمک کند.



رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب