عوارض مصرف هم‌زمان ماست و گوشت

21

متخصص طب سنتی با اشاره به پرهیزات و تداخلات غذایی اظهار داشت: مصرف هم‌زمان ماست و گوشت منجر به تولید مواد هضم‌نشده می‌شود که بشترین ضرر را به مفاصل وارد می‌کند.




 ریحانه معینی متخصص طب سنتی گفت‌:، در ارتباط با موضوع پرهیزات و تداخلات غذایی در طب سنتی اظهار داشت: مصرف مواد غذایی گاهی در کنار هم منع شده است، البته منظور این نیست که اگر کسی یکبار این مواد را با هم مصرف کند قطعاً دچار عارضه خواهد شد، اما مصرف مداوم آنها مشکل‌ساز خواهد بود.


وی افزود: مصرف هم‌زمان ماست و گوشت در کنار هم منجر به تولید مواد هضم‌نشده می‌شود که بیشترین ضرر را به مفاصل وارد می‌کند، پس به نوعی مصرف دوغ با کباب نامناسب است، برخلاف اینکه این مسئله رایج بوده و عوارضی را برای فرد مصرف‌کننده به همراه دارد.


متخصص طب سنتی اضافه کرد: مصرف هم‌زمان سرکه و برنج درب روده، قولنج و اسپاسم و انسداد گوارشی را به همراه داشته و مصرف انگور بعد از کله‌پاچه معده را متضرر کرده و سبب آسیب به آن می‌شود.


معینی ادامه داد: مصرف ماهی وتخم‌مرغ پخته هم‌زمان سبب بروز فساد هضم و اسهال شده و می‌تواند در صورت استمرار، ابتلا به نقرس را به همراه داشته باشد.


وی افزود: آشامیدن آب سرد بعد از غذای گرم و یا شیرینی، دندان‌ها را آسیب می‌رساند و حتی می‌تواند موجب افتادن آن شود، همچنین شیر و ترشی، گوشت کبوتر و گنجشک با سیر و شیر با خربزه را نباید با هم مصرف کرد.


متخصص طب سنتی در پایان گفت: مصرف هم‌زمان ماهی و شیر احتمال ابتلا به لک و پیس و قولنج روده را داشته، لذا توصیه می‌شود پرهیزات و تداخلات غذایی جهت پیشگیری از بیماری‌ها درنظر گرفته شود.




 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب