کم طاقتی افراد، آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

40

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بررسی گزارش‌های مختلف حاکی از آن است بسیاری از مسائلی که به عنوان موضوعی جدی در حوزه تحکیم بنیان خانواده و آسیب‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم، از کم طاقتی افراد ناشی می‌شود.




دکتر اطهره نژادی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری، با اشاره به اينكه اجرای طرح «افزایش تاب‌آوری اجتماعی» با کمک استانداری‌ها عملیاتی می‌شود، گفت: البته سال گذشته این طرح در برخی استان‌ها اجرایی شد و طی سال جاری در سطح کشور به صورت طرح ملی کامل خواهد شد.


وي با بيان اينكه تاب‌آوری اجتماعی فرآیند منطبق شدن با شوک‌ها، تهدیدها و همه منابع استرس‌زا است و تاب‌آوری به معنای ظرفیت بازگشتن به حالت قبل است، ادامه داد: بررسی گزارش‌های مختلف حاکی از آن است بسیاری از مسائلی که به عنوان موضوعی جدی در حوزه تحکیم بنیان خانواده و آسیب‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم، از کم طاقتی افراد ناشی می‌شود.


نژادی در ادامه افزود: افراد تاب‌آور سازمان‌های تاب‌آور را می‌سازند و اگر قرار است به تحکیم بنیان خانواده و روابط اجتماعی موثر و با آرامش دست یابیم، باید از طریق آموزش‌های صحیح آغاز شود.


معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری گفت: این طرح به طور خاص در قالب آشنایی با مفاهیم، چگونگی و روش‌های ارتقای تاب‌آوری اجتماعی به آموزشگران ارائه می‌شود.


وي با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و نزاع‌های موجود در جامعه و برخی خانواده‌ها، از اجرای طرح «تاب‌آوری اجتماعی» در استان‌های کشور خبر داد.


نژاديدر پايان اين برنامه راديويي در رابطه با تعریف نقش کارآفرینان در اجرای خاطرنشان كرد: در این حوزه به طور خاص در طرح مذکور جایگاهی دیده نشده است؛ اما برای سال جاری طرحی مبنی بر کارآفرینی و آموزش آن در دست ارزیابی است که به عنوان نمونه می‌توان به آموزش «حقوق فردی، خانوادگی و اجتماعی» به دختران و پسران مقطع متوسطه اشاره داشت که سال گذشته در 14 استان اجرایی شد و امسال به صورت ملی عملیاتی می‌شود.



پست های اخیر از روان شناسی و روانپزشکی :
 چند روش برای کنترل استرس روزمره
روان شناسی و روانپزشکی 1398.11.02
 راه‌های طبیعی افزایش دوپامین
روان شناسی و روانپزشکی 1398.08.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب