امکان درمان سکته مغزی با مراجعه زودهنگام

51

دکتر سید محمد مسعود حجتی: سکته مغزی تا چند سال پیش سومین علت مرگ و میر در دنیا بود ولی اکنون در کشورهای پیشرفته با کمک اقدامات مناسب و درمان با داروی تی پی ای TPA به پنجمین علت تنزل یافته است.وی با ابراز تاسف از این که سکته مغزی در ایران و کشورهای جهان سوم دومین علت مرگ و میر است ، گفت: درمان با داروی تی پی ای در کمتر از سه ساعت اول ، بهبودی چشمگیر و قابل ملاحظه ای را در 36 الی 39 درصد بیماران به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل لازمه شروع درمان برای رهائی از مرگ را در بیماران سکته مغزی ، رساندن فوری آنان به بیمارستان در کمتر از 2 تا سه ساعت دانست .
رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت : برنامه 724 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت آغاز استفاده از داروی تی پی ای در درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان های منتخب کشور در حال اجراست و در این مراکز به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته خدمات لازم برای درمان بیماران سکته حاد مغزی ارائه می شود.
وزارت بهداشت به منظور کاهش تلفات ناشی از سکته مغزی برنامه بیمارستان 724 و برای سکته قلبی هم برنامه 247 را به اجرا گذاشته است.
برنامه 724 برای بیمارستان هایی است که می توانند سکته مغزی را با تزریق یک دارو کنترل و درمان کنند و در حال حاضر این برنامه در تعدادی از بیمارستان های کشور در حال اجراست.



رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب