تاثیر رنگ ها بر کودک شما

99

رنگ درمانی بر افکار ، رفتار و سلامتی کودک به طور قطع تاثیر می گذارد. فراموش نشود که استفاده درست از رنگ ها می تواند آرامش را به زندگی کودک هدیه دهد.
کودک هم با دریایی از رنگ ها احاطه شده است که بر احساسات و سلامتی او تاثیر می گذارد. برای مثال :

رنگ آبی آرامش دهنده بوده و می تواند توانایی خوابیدن را در کودک افزایش داده و یا احساس درد را کاهش دهد. بنابراین برای اتاق خواب مناسب تر است.
رنگ قرمز  ، تاثیر تقریبا متضادی دارد. این رنگ می تواند باعث افزایش تولید آدرنالین در خون شود. به دنبال آن کودک احساس ترس یا استرس یا فعالیت بیشتر خواهد کرد.
رنگ زرد ذهن انسان را تحریک می کند،. بنابراین معمولا مناسب ترین رنگ برای اتاق خواب کودک است.


 




رنگی که برای دکوراسیون اتاق کودک در نظر گرفته می شود باید با مقطع سنی که کودک در آن قرار دارد متناسب باشد. در طول سال اول زندگی اتاق خواب شیرخواران باید با رنگ های روشنی مانند سفید و کرم و یا رنگ های زرد ، صورتی ، آبی یا سبز روشن رنگ آمیزی شود.
هرچه کودک بزرگتر می شود با به کارگیری رنگ های شاد و درخشان در اتاق می توان فضایی جذاب و سرشار از انرژی و تحرک برای او فراهم آورد. اگرچه استفاده از رنگ های روشن و طرح های شاد که مورد پسند کودکان بوده و موجب تحریک خلاقیت آن ها را فراهم می آورند در اتاق کودکان توصیه می شود ؛ اما باید دقت کرد که دکوراسیون اتاق کودک در عین شادابی و نشاط ، بیش از اندازه شلوغ نباشد تا موجب بیقراری و سلب آرامش کودک شود.


*****************************


*****************************


با متخصصین پزشکی در طب بوک همراه باشید.

پست های اخیر از کانال پزشکی :
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب