کاهش میزان سزارین با ترویج روش های کم تهاجمی در زایمان

30
دکتر ناهید خداکرمی افزود: در بارداری و زایمان گاهی با مسائل غیرطبیعی روبه رو می شویم که با توجه به بیماری های زمینه ای مادر حکم می کند مداخلاتی برای تولد و زایمان انجام شود؛ سزارین و زایمان به روش جراحی یکی از مداخلات مفید و نجات بخش است.

 در کنار آن روش های کم تهاجمی مفیدتری داریم که باید تقویت شود تا مادر به خاطر درد خود را در معرض خطرات ناشی از جراحی قرار ندهد؛ روش هایی مانند زایمان های کم درد غیردارویی و دارویی می توانیم زایمان طبیعی را ترویج دهیم.
 می توان از روش های کم تهاجمی مانند استفاده از واکیوم یا وانتوز در مواقعی که در انتهای پروسه زایمان نیاز به مداخله بیشتر است، استفاده کرد.
 بسیاری از افراد به دلیل ترس از درد خودشان را در معرض سزارین قرار می دهند که هم بیهوشی و هم عوارض جراحی دارد، اما می توان با استفاده از زایمان های بی درد دارویی پروسه درد را مدیریت کرد تا مادر بدون درد زایمان کند.
خداکرمی به روش های زایمان کم درد غیردارویی اشاره کرد و گفت: در این روش ما بدون اینکه دارویی استفاده کنیم، می توانیم با استفاده از روش های حمایتی و استفاده از تکنیک های دستی و بدون نیاز به دارو که توسط ماماها بکار می رود، درد مادر را در حین زایمان کاهش داد.
 روش های کاهش درد غیردارویی مانند ماساژ درمانی، زایمان در آب، کم تهاجمی و بی ضرر است و تا حد زیادی درد مادر را کاهش می دهد.
خداکرمی با اشاره به برگزاری کنگره روش های کم تهاجمی زنان و مامایی، گفت: امیدواریم با برپایی این قبیل کنگره ها بتوان هرچه بیشتر روش های ساده، منطقی، علمی و کم تهاجمی در زایمان و بارداری را شاهد باشیم.
دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در روزهای 30 دی ماه تا سوم بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود و 20 امتیاز بازآموزی برای تمامی شرکت کنندگان دارد.

پست های اخیر از گروه مامایی و بارداری :
 مزایای صحبت کردن با جنین در رحم
گروه مامایی و بارداری 1398.01.05
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب