ایبوبروفن برای درمان کمردرد کارآیی ندارد

117

تنها یک ششم از بیمارانی که با استفاده از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوبروفن درمان می‌شوند، در عمل بهبود درد و کاهش عوارض را احساس می‌کنند.




نتایج تحقیقاتی نشان می‌دهد مصرف مسکن‌های ضد التهاب به مدت بسیار محدودی موجب بهبود نسبی درد می‌شوند. با توجه به عوارض جانبی مسکن‌های ضدالتهاب و اثر ناچیز آن‌ها در بهبود درد محققان به این جمع‌بندی رسیدند که این داروها راه‌حل درمان میلیون‌ها شخص مبتلا به کمردرد نیستند و توسعه روش‌های درمانی جدید برای این عارضه ضروری است.
در جریان این تحقیقات نتایج 35 مطالعه بالینی با شرکت 6 هزار بیمار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد احتمال ابتلای بیمارانی که از مسکن‌های ضدالتهاب استفاده می‌کنند، به مشکلات گوارشی و زخم معده 2.5 برابر سایرین است.
کمردرد یکی از عوارض بسیار متداول است که حدود یک چهارم از جمعیت جهان در دوره‌ای از زندگی به آن مبتلا می‌شوند. این عارضه عامل اصلی ناتوانی در سراسر جهان محسوب می‌شود. معمولا متخصصان به مبتلایان این عارضه توصیه می‌کند تا حد ممکن فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند، نرمش کنند و از مسکن‌های ضدالتهاب استفاده کنند.



رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب