چگونه پیش از تولد نوزاد خود از سلامتی وی اطلاع پیدا کنیم؟

50
زنان باردار با استفاده از سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی به سهولت می توانند از مشکلات احتمالی قلبی جنینشان آگاهی پیدا کنند.

چگونه پیش از تولد نوزاد خود از سلامتی وی اطلاع پیدا کنیم؟
محمود هاشمیان نایب رییس انجمن اینترونشنال کاردیولوژی ایران گفت:در خصوص مشکلات قلبی در نوزادان نارس بیان کرد: از آن جایی که انجام سونوگرافی به تعداد محدود و تحت نظر متخصص قلب کودکان و زنان و زایمان هیچ عارضه ای را برای مادر و جنین در پی ندارد، بنابراین به کمک این شیوه می توان از بسیاری از بیماری های سرشتی قلبی اطلاع پیدا کرد.


 امروز از روش های جدید و پیشرفته تری به نام اکو کاردیوگرافی جنین نیز برای بررسی نارسایی های وی استفاده می شود که بیماری های سرشتی قلبی(کونژنیتال) رویان (جنین) را نشان می دهد. 

 

اگر در بررسی های اکوکاردیوگرافی نشان دهنده نارسایی های شدید قلبی جنین باشد بنابراین احتمال زنده ماندن نوزاد متولد شده بسیار کم است و در چنین مواردی مجوز سقط جنین با اجازه مقامات رسمی کشور صادر می شود.

 در صورتی که جنین دچار اختلالات مزمن قلبی باشد و زنده به دنیا بیاید ولی امکان زندگی مفید برایش وجود نداشته باشد نیز طبق صلاحدید پزشک معالج اقدامات لازم انجام می شود.

 زنان باردار تا قبل از سه ماهگی می توانند از مشکلات قلبی و عروقی جنینشان آگاهی پیدا کنند و در صورت نیاز نیز مجوز سقط باید در ماه های اولیه بارداری صادر شئد تا از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد.

 
پست های اخیر از گروه مامایی و بارداری :
 مزایای صحبت کردن با جنین در رحم
گروه مامایی و بارداری 1398.01.05
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب