خداحافظی با کبد چرب با ساده ترین راه ها!

30

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: مبتلایان به کبد چرب از مصرف مواد غذایی سرخ کردنی و حاوی کلسترول خودداری کنند.


مرتضی نیلی فوق تخصص گوارش و کبد با تاکید بر اینکه کبد یکی از مهمترین عضو بدن است، گفت: این عضو بدن از ورود مواد مضر غذاهای مصرفی به دستگاه گوارش و سایر سیستم های بدن جلوگیری می کند.
 کبد چرب، یکی از شایع ترین بیماری های کبدی است. افراد چاق، مبتلایان به چربی خون و دیابت در معرض خطر ابتلا به این عارضه هستند.
این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: از رسوب گذاری چربی در کبد و جا به جایی و اختلال ارگان های داخل سلول، بیماری کبد چرب ایجاد می شود.
 افزایش ۶ تا ۱۰ درصدی چربی کبد بروز عارضه کبد چرب را در اشخاص تشدید می کند که عواملی مانند مصرف سیگار، داروی آسپرین، مواد غذایی چرب، بی تحرکی، افزایش فشار خون و وزن باعث ایجاد کبد چرب در افراد می شود.
نیلی با اعلام اینکه بی اشتهایی، حالت تهوع، خستگی و درد شکم از علائم بیماری کبد چرب است، بیان کرد: به دلیل اینکه عارضه کبد چرب از زمان شروع بدون نشانه است،۶۰ تا ۷۰ درصد مبتلایان از بیماری خود اطلاعی ندارند.
 با کاهش وزن، ترک سیگار، مصرف غذای سالم و بدون چربی، انجام حرکات نرمشی به صورت روزانه از افزایش چربی در خون و در نتیجه چربی کبد جلوگیری کنید.
این فوق تخصص گوارش و کبد تاکید کرد: مصرف مواد غذایی سرخ کردنی، جگر، سوسیس، کالباس، کله پاچه، مغز گوسفند و روغن جامد باعث بروز عارضه کبد چرب در افراد می شود که با مصرف مواد غذایی مانند آبزیان، روغن زیتون، سبزیجات و میوه جات تازه، آبپز و مواد حاوی فیبر مانع انباشته شدن چربی در کبد شوید.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب