چگونه با همسر "یک‌دنده" خود کنار بیایم؟

98
زندگی با یک فرد خودخواه شرایط چالش‌برانگیزی را ایجاد می‌کند اما می‌توان با رعایت نکاتی این موقعیت‌های سخت را مهار کرد. خودخواهی یک صفت اخلاقی ناپسند و اشتباه است و فرد خودخواه علاوه بر اینکه از بابت این عادت اشتباه در رنج است، باعث رنجش و دوری دیگران می‌شود.

افراد خودخواه تنها به خود اهمیت می دهند و این صفتشان ابعاد گسترده‌ای چون امنیت مالی، رفتن به گردش و تفریح، ملاقات با دوستان و اعضای خانواده و مسائل زناشویی را در بر می‌گیرد. به طور کلی فرد خودخواه تنها به کارهایی که مطابق میل اوست علاقه نشان می‌دهد.

 

چنین فردی متوجه نیست که با نوع رفتارش دیگران را از خود رنجانده و دور می کند. این شخص یک حباب به دور خود کشیده و تنها به خواسته های خود می‌اندیشد.

 

اگر این فرد خودخواه همسر شما است، راهکارهای طلایی زیر به کارتان می‌آید:

 

در گام اول قبول کنید که او این عادت اشتباه را دارد و باید او را به همین شیوه بپذیرید. درباره علایق و موارد خواستنی و مطلوب با او صحبت کنید و نظر او را در این خصوص جویا شوید.

 

با منطق و صبر و حوصله در یک زمان مناسب و با لحنی دوستانه و با محبت با او صحبت کنید و دلایل خود را برای مخالفت یا موافقت با او عنوان کنید.

 

توجه او را به موارد جدید جلب کنید و برایش تازگی داشته باشید، حتی اگر تغییر در ظاهر خودتان باشد، البته مشروط بر اینکه به خود آسیب نزنید.

 

سرگرمی های جدید پیدا کنید و خودتان را مشغول یادگیری و آموزش کنید تا زمان کمتری برای جر و بحث و تلاش برای متقاعد کردن او پیدا کنید.

 

نرمش و انعطاف بیشتری در خواسته ها و علایق خود داشته باشید و با مهربانی نظرات و خواسته های معقول او را بپذیرید تا زندگی شیرین تری داشته باشید.

 

از دوستان مشترک برای بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد اختلاف بین شما و همسرتان کمک بگیرید؛ زیرا بسیاری از افراد خودخواه در مواجه با نظرات جمع از موضع خود عقب نشینی می کنند.

 

تلاش کنید تا ریشه این احساس در او را شناسایی کنید. برای مثال با اعضای خانواده و دوستان او صحبت کنید تا عمق این احساس را درک کنید. به این ترتیب تفاهم بیشتری با همسرتان پیدا می کنید.

 

به صحبت های او گوش دهید و از او بخواهید برایتان دلایل کارش را توضیح دهد. بر اساس پژوهش ها بازگو کردن یک نظر مانند مطالعه یک کتاب درسی می تواند ابعاد بیشتری از آن مسئله را روشن کند و به این ترتیب ممکن است همسر شما از موضع خود صرف نظر کند.

 

با دادن هدیه، عشق و محبت می توانید نظر او را تغییردهید فقط باید دقت کنید تا او متوجه نشود وگرنه دوباره بر موضع اولیه خود باز می گردد.

 

ریشه بسیاری از ویژگی‌های منفی به دوران کودکی باز می گردد، سعی کنید کودک درون او را بیدار کنید. با این کار او تصمیمات خودخواهانه خود را کنار می گذارد.

 

تکنیک مقابله به مثل

یکی از راه های مخالفت با فرد خودخواه مقابله به مثل با او است. این کار یک نقش زیرکانه است و تنها شما می خواهید او را متوجه اشتباه خود کنید.

 

انجام کوتاه مدت مقابله به مثل می تواند در این زمان موثر باشد اما در دراز مدت باعث می شود تا شما نیز به فردی بی تفاوت و خودخواه تبدیل شوید.

 

در نهایت اگر با هیچ یک از این شیوه ها موفق نشدید، باید از مشاوره متخصصان کمک بگیرید تا مشکل او را به طور کامل و ریشه ای برطرف کنند.

 
پست های اخیر از روابط زناشوئی و تحکیم خانواده :
 تقویت قوای جسمی مردان با 10 روش آسان
روابط زناشوئی و تحکیم خانواده 1398.10.25
 عواملی که باعث طلاق در اولین سال زندگی می شود
روابط زناشوئی و تحکیم خانواده 1398.02.30
 یک مرد از همسرش چه می خواهد
روابط زناشوئی و تحکیم خانواده 1397.06.18
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب