مراحل رشد مغز در انسان

50

بخشی از رشد مغز، مربوط به قبل از تولد است که حدود 400گرم است و نسبت به وزن نوزاد خیلی زیاد است، مرحله بعدی که ظرفیت مغز شکل می گیرد مربوط به 3 سال اول زندگی است که مرحله حیاتی رشد مغز است و دراین مرحله رشد مغز زیاد می شود و تا 1100 گرم وزن آن افزایش می یابد.
هرکاری که باید انجام دهیم که کودکان ما مغزشان بزرگ شود مربوط به قبل از تولد و سالهای اول زندگی تا 3 سالگی است که از آن به عنوان مرحله حیاتی یاد می کنیم.
 بعد ازاین زمان، پایه های اساسی یادگیری درمغز شکل می گیرد ومدارهای مغز تثبیت می شوند و این امر تا حدود 10 سالگی ادامه دارد و به این مرحله، مرحله حساس رشد مغز می گوییم.
در این زمان ساختارهای مغز درحال شکل گیری است و فرآیندها و مدارهای جدید مغز اضافه می شوند تا حدود سن 20 سالگی رشد مدارها ادامه دارد به همین دلیل مغز اولین ارگانی است در جنین که فرآیند رشد آن آغاز می شود و آخرین ارگانی است که رشد آن تکامل پیدا می کند و تا 20 سالگی نیز ادامه دارد.
 در مغز ویژگی به نام انعطاف پذیری وجود دارد . رشد مداری مغز تا 20 سالگی کامل می شود اما خاصیت انعطاف پذیری مغز تا آخرعمربا رعایت توصیه های مربوط به تغذیه ، ورزش و مطالعه حفظ می شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب