درمان زخم‌ پای دیابتی و زخم سوختگی با «پرده آمنیوتیک»

107


شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان با جمع‌ کردن و فرآوری و استفاده از پرده دور جنین (پرده آمنیوتیک) از آن‌ها در درمان زخم پای افراد دیابتی و زخم سوختگی استفاده می‌کند.


مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان چند وظیفه اساسی را در دستور کار خود قرار داده است؛ این شرکت با جمع‌ کردن و فرآوری و استفاده از پرده دور جنین (پرده آمنیوتیک) از آن‌ها در درمان زخم پای افراد دیابتی و زخم سوختگی استفاده می‌کنند.


 این طرح را از سال گذشته شروع کرده‌ایم و در 6 ماهه اول امسال این محصول را تولید و عرضه آن را برای مراکز سوختگی و جراحی آغاز خواهیم کرد.


در حال حاضر در حال جمع‌آوری و فرآوری پرده‌های دور جنینی و طی کردن مراحل اخذ مجوز از وزارت بهداشت هستیم و به محض اتمام این امور، تولید را آغاز خواهیم کرد.


یکی دیگر از کارهای شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان، پالپ دندان شیری در اطفال است.


همانطور که می‌دانید ریشه دندان‌های شیری از سلول‌های بنیادی است؛ در این طرح در حال جمع‌آوری و ذخیره سازی ریشه دندان‌های شیری هستیم و امیدواریم این فرآیند تا آخر سال 96 تکمیل و خدمات آن را ارائه کنیم.


مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: سلول‌های بنیادین پالپ دندان شیری می‌توانند در درمان ضایعات استخوانی و غضروفی به کار گرفته شوند.



رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب