بیماری‌های گوارشی،سیاهی دور چشم را بیشتر می‌کند

76

به گفته یک متخصص پوست، محلول زیر چشم 15 تا 30 درصد می‌تواند در برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر باشد و سیاهی دور چشم را از بین ببرد.



به گفته یک متخصص پوست، محلول زیر چشم 15 تا 30 درصد می‌تواند در برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر باشد و سیاهی دور چشم را از بین ببرد.


برای جلوگیری از تشدید سیاهی دور چشم می‌توان از کرم ضدآفتاب نیز استفاده کرد، اما باید توجه داشت که این کرم‌ها سیاهی را از بین نمی‌برند اما به پوست زیر چشم نیز آسیبی نمی‌رسانند.


عمل جراحی و تغذیه نیز می‌تواند در از بین بردن سیاهی دور چشم موثر باشد. در عمل جراحی که یک عمل زیبایی محسوب می‌شود از طریق تزریق چربی این سیاهی کاهش می‌یابد.


در عمل جراحی که از طریق تزریق چربی صورت می‌گیرد فاصله پوست را پر می‌کنیم و چربی که این قسمت پوست به آن نیاز دارد به پوست اضافه می‌کنیم.


افرادی که دور چشمشان سیاه است بهتر است روزانه میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنند و موادی که حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین است می‌تواند به این افراد کمک کند.


 شایع‌ترین عامل، دلیل ارثی است و کبودی دور چشم به دلیل جریان وریدی (خونی) که در زیر چشم وجود دارد و به علت نازک بودن پوست زیر چشم در بعضی از افراد این سیاهی مشخص و نمایان‌تر می‌شود. از دلایل دیگر می‌توان به شبکه عروقی زیر چشم اشاره کرد که مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند همچنین ضایعات پوستی که در این ناحیه دیده می‌شود.


زمانی که تیرگی تنها در یک طرف صورت دیده شود در آن زمان تیرگی مربوط به وجود خال است که می‌تواند متمرکز باشد و یا به صورت نقطه نقطه در اطراف چشم پراکنده شود.


کبودی و ضایعات پوستی می‌تواند به صورت لک و یا کک و مک دیده شود که به درمان طولانی مدت نیاز دارد.


استرس و بی‌خوابی سیاهی دور چشم را افزایش می‌دهد


استرس، بی‌خوابی، گریه کردن، فقر آهن و کم خونی و همچنین کمبود ویتامین‌ها باعث تشدید سیاهی دور چشم می‌شود.


وی در مورد بیماری‌های سیستماتیک (گوارشی) و ارتباط آن با سیاهی دور چشم اظهار کرد: هر بیمار گوارشی می‌تواند شدت این سیاهی را افزایش دهد و استرسی که به همراه بیماری‌های مختلف در افراد ایجاد می‌شود این سیاهی را بیشتر می‌کند.


با افزایش سن، سیاهی دور چشم نیز افزایش می‌یابد


در افرادی که زمینه ارثی سیاهی دور چشم وجود داشته باشد، این ضایعه از دوران کودکی در این افراد وجود دارد و با افزایش سن این سیاهی نیز پر رنگ‌تر و مشخص‌تر می‌شود.


 با داروهای گیاهی یا مصرف بعضی میوه ها در اطراف چشم، این سیاهی کاهش نمی یابد و استفاده از این داروها که زمینه پزشکی ندارد توصیه نمی شود.


 از طریق التهاب هایی که در اطراف چشم ایجاد می شود می توان متوجه شد که این سیاهی به دلیل التهاب ایجاد شده و سابقه بیماری در تشدید سیاهی نقش دارد.


 افرادی که این مشکل را دارند بهتر است استرس نداشته باشند و از کرم‌های دور چشم استفاده کنند همچنین ورزشهایی مانند ایروبیک این سیاهی را 10 تا 15 درصد کاهش می دهد


رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب