سقط جنین در کمین زنان باردار سیگاری است

56

خطرنابارورى با دید سیگار و سموم آن در بدن تا میزان زیادى افزایش پیدا مى کند.سیگار عوارض زیادى دارد، در خانم‌ها مواد سمى سیگار مى‌توانند به تخمدان‌ها، رحم و لایه داخلى آن و آندومتر برسد که در نتیجه رحم آمادگى لازم براى لانه گزینى جنین را از دست می‌دهد. هنگامى که سیگار کشیده مى‌شود اکسیژن محیط و خون پایین آمده و کاهش اکسیژن رسانى و خون رسانى به بافت رحم مى‌تواند موجب آن شود که این بافت آمادگى خود براى پذیرش جنین را از دست داده و در صورت لانه گزینى جنین یا باردارى خطر محدودیت رشد جنین، زایمان زودرس و عوارض خطرناکى مانند جهش ژن‌ها روى جنین را داشته باشد. 


 کمبود اکسیژن و سموم تولید شده ناشى از سیگار در بدن و حرکت آن‌ها با گردش خون به سمت تخمدان‌ها موجب مى‌شود که این سیستم تولید مثل در خانم‌ها آسیب دیده و خطر نابارورى افزایش پیدا کند. 


 دود و مواد سمى سیگار در آقایان مى تواند بر تعداد سلول هاى جنسى و سیستم تولید مثل تاثیر منفى بگذارد. 


 کشیدن سیگار موجب مى شود که اکسیژن کمترى به خون برسد که فشار خون بالا را به دنبال دارد که این فشار خون بالا شانس نابارورى و در صورت باردارى خطر سقط جنین، زایمان زردرس و محدودیت رشد جنین را افزایش مى دهد. 


 دختران و پسران جوانى که در خانواده اى زندگى مى کنند که پدر، مادر یا یکى از اعضاى خانواده سیگارى است به دلیل آنکه به طور مداوم با سموم سیگار در ارتباط هستند شانس نابارورى در آن‌ها بسیار زیاد است.


 

پست های اخیر از گروه مامایی و بارداری :
 مزایای صحبت کردن با جنین در رحم
گروه مامایی و بارداری 1398.01.05
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب