پف چشمانتان دائمی است؟ این دمنوش‌ها را بنوشید

28

مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش به شما کمک می‌کند تا از شر پف صبحگاهی چشم خلاص شوید.گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آن‌ها استفاده می‌کنند.اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.


صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.


پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آنها با ما همراه باشید.


پف چشمانتان دائمی است؟ این دمنوش‌ها را بنوشید


***دمنوش توت فرنگی


خواص درمانی


توت فرنگی از ظریف‌ترین میوه‌هاست که مقوی، خنک، تصفیه‌کننده خون و از بین برنده پف چشم به حساب می‌آید و اگر پیش از غذا بخورید اشتهاآور هم هست.


مواد لازم


چای سیاه           یک قاشق مرباخوری


شیر                   نصف لیوان


شربت توت‌فرنگی   2 قاشق غذاخوری


روش تهیه


چای سیاه را به مدت ۵ دقیقه بگذارید دم بکشد، سپس شیر را تا ۷۰ درجه سانتیگراد داغ کنید. شربت توت فرنگی را به ته لیوان بریزید، توسط یک قاشق شیر را روی شربت بریزید، در انتها چای سیاه را به آرامی بر روی شیر ریخته و کف شیر را به آن اضافه کنید. شما با یک نوشیدنی داغ و خوشمزه ۳ لایه مواجه می‌شوید.


***دمنوش هل و دارچین و زعفران


خواص درمانی


این دمنوش ترکیبی برای درمان روماتیسم، تسکین درد‌های استخوانی، درمان آرتروز، از بین بردن پف چشم و افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


سنگینی خواب و پف کردن صورت به علت غلبه سردی و رطوبت است که افراد باید در شب سردی های کمتر بخورند و از دمنوش‌های گرم مانند این دمنوش ترکیبی استفاده کنند.


طرز تهیه


چوب دارچین خرد شده   یک قاشق غذا خوری


هل سبز خرد شده        ۷ تا ۱۰ عدد


زعفران                       یک گرم


عسل                        ۲ قاشق مربا خوری به ازای هر لیوان


آبجوش                       ۴ لیوان


هل، دارچین و زعفران را به همراه آبجوش در قوری چینی بریزید و روی حرارت ملایم، به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه دم کنید، سپس دم کرده را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن اضافه کنید و دمنوش را میل کنید.


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب