زخم‌های دهانی عارضه اصلی ابتلا به سرطان‌های سر و گردن

59

ژن خاصی در شناسایی سرطان سر و گردن شناسایی نشده است و باید نسبت به تغییرات بدن خود حساس باشیم.سرطان‌های سر و گردن همانند سایر سرطان‌ها و بیماری‌ها در گام تشخیص اولیه حائز اهمیت است، بر همین اساس می‌توان سرطان‌هایی که گلو، بینی و دهان را تحت تاثیر قرار می‌دهند مورد بررسی قرار داد و افراد با سابقه فامیلی که از سبک زندگی یکسانی برخوردارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری ها هستند.
عارضه زخم‌های دهانی، التهاب مخاط و التهاب مسیر گوارشی و غذا خوردن همراه با خشکی دهان از شایع‌ترین عوارض ابتدایی این بیماری هستند.

بسته به محل و شدت بیماری عوارض متفاوت است، اما یک قانون کلی داریم که هر چه سرطان زودتر تشخیص داده شود، درمان بهتری برای آن در نظر گرفته می‌شود.
خوشبختانه با توجه به رادیوتراپی و دارو درمانی و توانمندی کشور در مداوای سرطان، امید درمان در مراحل پیشرفته نیز وجود دارد، اما با پیشرفت بیماری هزینه‌ها چند برابر خواهد شد.
راهکارهای کاهش آمار مبتلایان به سرطان‌ در کشور
تحقیقات گوناگون نشان داده بین مصرف سیگار، الکل و ابتلا به بیماری‌های سر و گردن ارتباط مستقیمی وجود دارد، اما ساختار ژنتیکی در این بیماری به اثبات نرسیده است.
بحث رادیوتراپی در کشور ما به عنوان درمان ترکیبی با دارو درمانی و جراحی وضعیت خوبی دارند، اما باید توزیع عادلانه‌ای در شهرستان‌ها نیز داشته باشیم تا بیماران گرفتار شلوغی شهرهای پر جمعیت نشوند.


پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب