مقایسه سئو و Adwords

64

Adwords و سئو SEO هر دو از اجزای اصلی بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing, SEM) هستند و در بازاریابی دیجیتال از ابزار های بسیار ارزشمند شما به حساب می آیند. آنها دارای تفاوت ها و شباهت هایی می باشند و شرایطی وجود دارد که شما می توانید از آنها با هم یا جداگانه بسته به اهداف کسب و کار و بازاریابی خود استفاده کنید.


 


گوگل Adwords چیست؟


احتمالا اسم تبلیغات کلیکی یا PPC به گوشتان خورده است. گوگل Adwords یک پلتفرم تبلیغاتی کلیکی است. کسانی که می خواهند چیزی را تبلیغ کنند می توانند با پرداخت هزینه، تبلیغ خود را در قسمت تبلیغات محصولات گوگل مانند صفحه نتایج جستجوی گوگل، YouTube و Gmail نمایش دهند. علاوه بر این تبلیغات در سایت های دیگر که تبلیغات گوگل را وب سایت خود نمایش می دهند، امکان تبلیغ دارند(Google Adsense).


به عنوان صاحبان کسب و کار(تبلیغ کننده)، شما می توانید انتخاب کنید که در عوض کلیک شدن بر روی تبلیغ شما یا در عوض دفعات نمایش هزینه تبلیغ محاسبه شود.


جدا از تعداد کیلک یا دفعات نمایش، Adwords مانند یک مزایده بزرگ نیز می ماند، زمانی که کسب و کار های مختلف بر سر بدست آوردن یک جایگاه با یکدیگر رقابت می کنند. به عبارت دیگر برای استفاده از یک یا چند کلید واژه پر طرفدار برای تبلیغ در Adwords هزینه تبلیغ شما بالاتر می رود.


 


سئو چیست؟


سئو یا Search Engine Optimization تلاشی است برای سازگار ساختن وب سایت با موتورهای جستجو (Google, Yahoo, Bing) برای بدست آوردن رتبه ایی بهتر در نتایج آنها. برای رسیدن به این هدف شما می بایست اصول سئو را برای وب سایت خود پیاده سازی کنید. ایده کلی این اصول، ساختن یک وب سایت با سرعت و کارایی بالا به همراه محتوایی منحصر به فرد و مفید برای ارزش رسانی به کاربران است. و علاوه بر این نیز لازم است اصولی در طراحی وب پیاده سازی کرده و برای وب سایت Backlink سازی نیز صورت بگیرد.


 


مقایسه سئو و AdWords


حالا که ایده ایی کلی از سئو و AdWords دارید بریم به سراغ مقایسه این دو:



  • Adwordsبرای سایت گوگل و وب سایت هایی است که با Google Adsenseهمکاری می کنند در حالی که اصول SEOدر همه ی موتورهای جستجو تاثیر گذار است.

  • برای ترافیک Adwords باید هر بار هزینه پرداخت شود در حالی که ترافیک سئو رایگان است.

  • در Adwords هنگامی که تبلیغ خود را متوقف می کنید، ترافیک شما هم متوقف می شود، اما سئو هنگامی که به بازدهی می رسد و شما شروع به گرفتن ترافیک آلی با جستجوگرها می کنید، این امر در بلند مدت نیز ادامه خواهد یافت.

  • تبلیغات Adwords در بالا و پایین نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود و تنها کاری که شما باید انجام دهید انتخاب یکی از دو موقعیت هاست. اما با SEO کار سخت تر است برای بدست آوردن نتایج جستجوی ارگانیک باید تلاش کنید.

  • Adwordsسریعتر از SEOاست زیرا شما می توانید تقریبا بلافاصله کمپین های تبلیغاتی را ایجاد کنید و ترافیک هدف را بدست آورید، در حالی که SEOشما نیاز به زمان بیشتری دارد (مخصوصا برای وب سایت های جدید) رتبه بندی خوب و ترافیک زمانبر است. (در مقاله دیگر مدت زمان به بازدهی رسیدن سئو را توضیح داده ام.)

  • با Adwords محاسبه هزینه و بازگشت سرمایه ساده تر است، در حالی که در SEO عوامل بیشتری برای محاسبه در نظر گرفته می شود.

  • با استفاده از Adwords شما می توانید یکباره چندین کلمه کلیدی را همان زمان هدف قرار دهید، در حالی که با SEO شما نیاز به تمرکز بر چند کلمه کلیدی برای نتایج بهتر دارید.

  • اگر از AdWords بازدهی می خواهید می بایست آن را با دقت و آگاهانه به کار برید و مانیتور کنید تا هزینه شما هدر نرود. در صورتی که در سئو هدر رفت هزینه تبلیغات به گونه ایی که در AdWords است وجود ندارد.

سورس:طراحی سایت دارکوب darkoob.co.ir


مقایسه سئو و adwords


پست های اخیر از علی کارن :
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب