درمان گیاهی موخوره

119

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) یا شیمیایی به مو است. این عارضه در بانوان شیوع بیشتری دارد. لایه محافظ مو در فیبر‌های انتهایی مو از بین می‌رود و قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود. این آسیب می‌تواند ناشی از سشوار زدن زیاد، برس زدن مداوم با برس زبر، رنگ و دکلره کردن مکرر مو، مصرف شامپو‌های اسیدی یا قلیایی و فر دائمی باشد.


ماسک تخم‌مرغ


تخم‌مرغ به علت داشتن اسید‌های چرب، پروتئین و ویتامین A رطوبت طبیعی در مو‌ها ایجاد و موخوره را درمان می‌کند. ترکیب زرده تخم‌مرغ با روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون ماسک بسیار خوبی برای تقویت مو‌ها است. این ماسک همچنین از ایجاد موخوره نیز پیشگیری می‌کند. افراد می‌توانند هفته‌ای یک‌بار از ماسک تخم‌مرغ استفاده کنند.


ماسک روغن زیتون و نارگیل


۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط و یک آووکادو رسیده و پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن‌ها را کمی ولرم سپس با پوره آووکادو مخلوط کنید. به مدت ۳۰ دقیقه این ماسک مو را بر روی قسمت میانی تا انتهایی مو‌های خود قرار دهید. این ماسک نباید به ریشه مو‌ها برخورد کند. پس از این مدت مو‌ها را با آب ولرم بشویید.


درمان گیاهی موخوره


ماسک موز


موز را پوره کنید و موهایتان را با آن ماساژ دهید همچنین می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری ماست را با مقداری آب و آب‌لیمو مخلوط کنید سپس این ماسک را به موهایتان بزنید و پس از یک ساعت با آب ولرم موهایتان را بشویید. این کار را هفته‌ای یک تا ۲ بار انجام دهید.


گیاه شیرین بیان


یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و آرام آرام دَم بکشد. پس از سرد شدن آن را صاف کنید و این مایع را به موهایتان بزنید.


ماسک روغن زیتون و سرکه سیب


سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با سه قاشق غذاخوری عسل، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۲ قطره عصاره رزماری داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. موهایتان را با این ماسک کمی ماساژ دهید سپس موهایتان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان باشد سپس موهایتان را بشویید.


ریشه کنجد


ریشموخورهه کنجد را در آب جوش خیس کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه به همین حالت باقی بماند سپس ریشه کنجد را به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش بجوشانید. این مایع را صاف کنید و به موهایتان بزنید.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب