تشخیص سرطان روده با یک قطره خون

121

این آزمایش که توسط محققان شرکت بیومدیسین Universal Diagnostics اسپانیا ابداع شده است، اکنون محور تمرکز یک آزمایش پیشگام در انگلیس قرار گرفته است.




به گفته محققان، این آزمایش جدید خون که از یک قطره خون انگشت بر روی یک کاغذ استفاده می کند، می تواند غربالگری و تشخیص سرطان روده را متحول سازد.
این آزمایش جدید، مولکول های خاصی را در خون که به بیونشاگرها معروف هستند و توسط سلول های سرطانی منتشر می شوند، جستجو می کند. بعلاوه تومورها نیز مواد شیمیایی تولید می کنند که روش جذب مواد مغذی ناشی از غذا در روده را توسط بدن تغییر می دهند.درنتیجه مصرف پروتیین، کربوهیدارت ها و چربی توسط بدن تحت تاثیر قرار می گیرد که این موضوع را می توان در خون تشخیص داد.
این آزمایش 30 تا 40 نشانگر که بیشترین احتمال سرطان روده را نشان می دهند، اندازه می گیرد و نتایج در مدت 24 ساعت مشخص می شود.مطالعات قبلی نشان داده اند که دقت این آزمایش قابل مقایسه با دقت آزمایش مدفوع است و 87 درصد سرطان های روده را تشخیص می دهد.
این آزمایش همچنین می تواند وضعیت های پیش سرطانی مانند پلیپ ها را با دقت بسیار بیشتر تشخیص دهد، بطوریکه می تواند 83 درصد پلیپ هایی را که می توانند سرطانی شوند و نیاز به برداشت پیدا می کنند، تشخیص دهد، این در حالی است که آزمایش مدفوع فقط 42 درصد این پلیپ ها را تشخیص می دهد.
این بدان معنی است که پزشکان با استفاده از این آزمایش می توانند سرطان های بالقوه را در یک مرحله بسیار زودتر تشخیص دهند، پلیپ ها را بردارند و پیش از شروع سرطان از ابتلا به آن پیشگیری کنند.
این آزمایش علاوه بر تشخیص بسیار زودهنگام تر سرطان روده و در نتیجه افزایش طول عمر بیماران می تواند برای بسیاری از بیماران جایگزین رویه تهاجمی کلونوسکوپی شود.کلونوسکوپی رویه ای است که در جریان آن روده با استفاده از یک لوله قابل انعطاف آزمایش می شود.خونریزی شدید یا سوراخ شدن روده از عوارض کلونوسکوپی است.



رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب