این چند غذای شگفت انگیز موجب سم زدایی بدن می‌شوند

39

آبا وجود آن که از طریق روش‌های متعددی می‌توان بدن را سم زدایی کرد و آن را از آلودگی‌ها رها ساخت، اما برخی مواد غذایی وجود دارند که با افزون آن ها به رژیم غذایی می‌توان به سم زدایی بدن کمک کرد. با ما در نت‌نوشت همراه باشید تا نگاهی به چند مورد از این غذاها داشته باشیم.
 ۱- چغندر:

در بسیاری از سرزمین‌های جهان از چغندر به عنوان یک ماده‌ی انرژی دهنده، پاک کننده‌ خون و همچنین تقویت کننده‌ کبد استفاده شده و می‌شود. چغندر، هویج و کدو از جمله صیفی‌جاتی هستند که می‌توانند به عنوان مواد غذایی‌ای که در سم زدایی بدن مؤثرند مورد استفاده قرار گیرند، خصوصاً در فصول سرد سال که آن چنان خبری از سبزیجات برگ سبز نیست. مصرف منظم چغندر مقدار زیادی فولات، پتاسیم، منگنز و فیبر را برای بدن به همراه دارد و در کل موجب رفع خستگی و خنثی سازی سموم بدن می‌شود.
۲- دانه‌های چیا:

دانه‌های چیا سرشار از فیبر هستند، به گونه ای که صرفاً یک قاشق غذاخوری از آن‌ها موجب تأمین نیمی از نیاز روزانه‌ی انسان به فیبر می‌شود. فیبر از اهمیت بالایی در سم زدایی بدن مفید است چرا که موجب هضم بهترِ غذا می شود و همچنین تشکیل طبیعی مدفوع را نیز در پی دارد. مصرف این دانه‌ها نیز کار سختی نیست، آن‌ها را می‌توان به پودینگ اضافه کرد.
۳- رازیانه:

از رازیانه در بسیاری از کشورهای شرقی پس از مصرف غذا استفاده می‌شود. رازیانه از تأثیراتی مثبت بر روی سیستم گوارش برخوردار است و همچنین دارای میزان مناسبی ویتامین C و فیبر می‌باشد و به همین دلیل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و ایجاد خواص ضد باکتری می‌شود. رازیانه را می‌توان به صورت خام، پخته و حتی در چای مصرف کرد.
۴- سبزیجات تند:

سبزیجات از جمله بهترین مواد غذایی برای مصرف روزانه هستند. اما با این حال، سبزیجات تند مانند کلم، خردل و قاصدک در طب سنتی برای درمان دیابت، سنگ‌های صفراوی، مشکلات کلیه و بهبود سلامت کبد مورد استفاده قرار می‌گیرند. تراکساسین، یعنی ماده‌ای که در سبزیجات تند پیدا می‌شود، موجب تقویت سیستم ایمنی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش وزن و همچنین تعادل هورمونی می‌شود. لذا هنگامی که انواع سبزیجات را به سبد غذایی روزانه‌ی خود اضافه می‌کنید، حتماً سبزیجات تند را نیز در نظر داشته باشید.
۵- بون براث (نوعی آبگوشت)

بون براث، که از سبزیجات، گیاهان تازه، گوشت و سرکه تشکیل شده است، یک غذای قوی است که از اثرات ضد التهابی، کلاژن، آنتی اکسیدان‌ها، الکترولیت‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی برخوردار می‌باشد. همچنین موجب تأمین آمینواسیدهای بدن شده و به این ترتیب در تولید پروتئین نیز نقشی مثبت دارد. این غذای خوشمزه، افزون بر این موارد، از بهترین غذاها جهت سم زدایی بدن است. لذا با دوری از خوردن غذاهای جامد و مصرف بون براث، به پاک شدن بدن خود کمک کنید.
۶- بری‌ها (زغال اخته، توت فرنگی و &hellipWink

بری‌ها از جمله بهترین مواد غذایی موجود در طبیعت هستند. این مواد از آنتی اکسیدان‌های بسیاری برخوردارند و همچنین می‌توانند در سم زدایی بدن مفید باشند.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب