آیا درمان های سرطانی سنتی رشد تومور مهاجم را افزایش می دهد؟

36

با توجه به مطالعه، درمان های سرطانی سنتی سبب التهاب شده و رشد تومور مهاجم را افزایش می دهد.رهبران رسانه های مستقل مانند مایک آدامز، رنجر بهداشت و سردبیر اخبار طبیعی، مدتهاست که سعی در متقاعد سازی رسانه های اصلی برای این مسئله بوده و اصرار دارند که شیمی درمانی در واقع باعث سرطان می شود.

بارها و بارها "Natural News" مقالاتی را براساس مطالعات علمی منتشر کرده است که نشان دهنده عدم کارآیی و خطرناک بودن درمانهای معمول سرطان است. در تازه ترین تحقیق، تیم تحقیقاتی متوجه شد که سلولهای سرطانی مرده و در حال مرگ توسط شیمی درمانی، تحریک شده و باعث التهاب می شوند که به نوبه خود "رشد تومور مهاجم" را افزایش می دهد.

یکی از محققین این تحقیق گفت: "در این مطالعه نشان می دهیم که باقی مانده های  سلول های تومور مرده و درحال مرگ دراثر شیمی درمانی، می تواند رشد تومور را تحریک کند که پیامدهای مهمی در درمان بیماران سرطانی دارد."

خبرگزاری News Wise یادآور می شود که این تحقیق آنچه را که جامعه پزشکی حداقل از زمان دهه 1950 شناخته است، تقویت می کند، اما این اولین مطالعه است که سعی دارد مکانیزم دقیق مولکولی که این پدیده را ایجاد می کند، تعیین کند.

محققان مدتها قبل متوجه شده بودند که یک پیوند متمایز بین التهاب و سرطان وجود دارد. به عنوان مثال، می توان به مطالعه ای که در مجله Nature در سال 2010 منتشر شد، اشاره کرد: داده های اخیر این مفهوم را گسترش داده اند که التهاب جزء مهمی از پیشرفت تومور است. بسیاری از سرطانها از محل های دارای عفونت، تحریک مزمن و التهاب ناشی می شوند. در حال حاضر روشن است که میکرو کنترلر تومور [زیرساخت حمایت از تومور]، که به صورت گسترده ای توسط سلول های التهابی هماهنگ شده است، یک بخش شرکت کننده ضروری در فرآیند نئوپلاستی، پرورش تکثیر، بقا و مهاجرت تومور است.

بنابراین، التهاب موجب سرطان می شود؛ جامعه پزشکی از آن آگاه است، اما در اینجا یک محرک است: مطالعه آغازین نشان داد که شیمی درمانی موجب التهاب می شود، به همین دلیل است که در واقع یک "شمشیر دو لبه" است. بسیاری از درمان ها که سلولهای سرطانی را نابود می کند، به سادگی باعث رشد بیشتر می شود. و نه تنها شیمی درمانی باعث ایجاد تومورهای سرطانی می شود، بلکه در واقع سرطان را در سراسر بدن گسترش می دهد.

مطالعه ای که توسط کالج پزشکی آلبرت انیشتین در Science Translational Medicine منتشر شده است، دریافته است که شیمی درمانی باعث افزایش چشمگیر تعداد سلول های سرطانی در سراسر بدن می شود. محققان نتیجه گرفتند که "شیمی درمانی، با وجود کاهش اندازه تومور، خطر ابتلا به متاستاز را افزایش می دهد." بنابراین، فقط باید روشن شود: شیمی درمانی تومورهای سرطانی را ایجاد می کند و سپس سلول های سرطانی را به اطراف بدن شما می فرستد.

البته این بدان معنا نیست که کسانی که با سرطان مبارزه می کنند نا امید شوند. مطالعات ذکر شده، برخی خبرهای بسیار خوب را نیز کشف کرده است: رزولوین ها، مولکول هایی که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شوند، می توانند این فرآیند التهابی را متوقف کنند، و از رشد تومورهای جدید جلوگیری کنند.

1- گزارشاتNews Wise :

مولکولهای رزولوین که به طور طبیعی در بدن تولید میشوند، فعالانه یک گروه از سلول های ایمنی را برای هضم توده های باقی مانده از هجوم سیتوکینین تحریک میکنند و التهاب را از بین می برند. در این مطالعه، رزولوین ها، متاستاز ریه و متاستاز ملانوم را در مدل های موش سرکوب کرده اند، دانشمندان آن را کشف و رشد سرطان را در انواع مختلف تومور مانند ریه، پانکراس، لنفوم، پستان، پروستات و ملانوم مسدود کرده اند. هنگامی که محققان شیمی درمانی را انجام دادند و رزولوین ها به تخریب آثار باقیمانده از سلولهای سرطان لوزالمعده تحریک شده در موش پرداختند، این ترکیب منجر به پسرفت یا رگرسیون تومور شد.

محققان توصیه کردند تا رزولوین ها را به دسته موجود از شیمی درمانی و تابش پرتو درمانی اضافه کنند، اما چگونه می توان آن را منطقی دانست که افراد مبتلا به سرطان را به درمان هایی بسپارند که کاری انجام نداده ولی باعث وجود و گسترش سرطان می شوند؟ چرا فقط از رزولوین ها استفاده نشود تا به ریشه مشکل رسیده و التهاب را که سبب سرطان می شود، متوقف کنند؟

یک مطالعه منتشر شده در مجله جهانی موارد بالینی نشان داد که اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 که به طور طبیعی در روغن ماهی یافت می شود، با کاهش التهاب ارتباط دارد، زیرا رزولوین ها، متابولیت های فعال امگا3 هستند.

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و کسانی که واقعا می خواهند از سرطان جلوگیری کنند باید بر پیشگیری و معکوس شدن علت آن تمرکز کنند: التهاب

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب