44

از زمان اولین اقدام برای بارداری تا باردار شدنتان، احتمالاً یکی از دغدغه‌های اصلی شما اطلاع از موفقیت‌آمیز بودن چنین اقدام و تلاشی برای بارداری است. در این مطلب با علائم و راه‌هایی آشنا خواهید شد که می‌توانید به سرعت متوجه بارداری خود شوید.



شناخت ​​​​​​​علائم اولیه‌
اولین نشانه‌های بارداری ممکن است چند هفتۀ اول پس از بارور شدن تخمک مشاهده شود. برخی از علائمی که می‌تواند نشان‌دهندۀ بارداری باشد در زیر آمده است:
    تأخیر در عادت ماهانه
    حساس شدن و تورم پستان‌ها
    تهوع همراه با استفراغ یا بدون استفراغ
    خونریزی خفیف یا لکه‌بینی
    افزایش و تکرر ادرار
    خستگی شدید
    بیزاری نسبت به غذاها یا هوس غذایی
    گرفتگی ماهیچه‌ها
    نوسانات خلقی

علاوه بر اینها، دمای پایۀ بدن شما؛ یعنی درجه حرارت بدن بلافاصله هنگامی که هنگام صبح از خواب بیدار می‌شوید، نیز ممکن است بتواند سرنخ‌های اولیۀ بارداری را نشان دهد. دمای پایۀ بدن بلافاصله پس از تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد و تا عادت ماهانۀ بعدی در همان سطح باقی می‌ماند. اگر شما نمودار دمای پایۀ بدن خود را به منظور تعیین زمان تخمک‌گذاری رسم کنید، افزایش ادامه‌دار آن بیش از دو هفته، ممکن است به این معنی باشد که شما باردار هستید.
​​​​​​​تست تشخیص خانگی بارداری

علائم اولیۀ بارداری منحصر به بارداری نیست. برخی از آنها می‌تواند نشان‌دهندۀ بیماری در شما باشد یا این که دورۀ عادت ماهانۀ شما در حال شروع است. همچنین ممکن است بدون تجربه کردن هیچ‌کدام از این علائم و نشانه‌ها باردار باشید. با این حال اگر یک دوره از عادت ماهانۀ شما اتفاق نیفتاده است یا متوجه وجود هر یک از این سرنخ‌ها شده‌اید، بهتر است یک هفته بعد از زمان مورد انتظار برای شروع عادت ماهانه، یک تست خانگی بارداری انجام دهید. اگر چرخۀ عادت ماهانۀ خود را ثبت نمی‌کنید، بهتر است سه هفته بعد از آخرین اقدام برای بارداری نسبت به انجام تست خانگی بارداری اقدام کنید. اگر پاسخ تست بارداری خانگی شما مثبت باشد، یک قرار ملاقات با پزشک خود هماهنگ کنید تا پزشک با انجام آزمایش‌های لازم هرچه زودتر بارداری شما را تأیید و مراقبت‌های دوران بارداری را آغاز کند.

پست های اخیر از گروه مامایی و بارداری :
 مزایای صحبت کردن با جنین در رحم
گروه مامایی و بارداری 1398.01.05
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب