داروی آرتروز به کاهش قندخون کمک می کند

74

طبق نتایج یک مطالعه جدید، داروی متداول برای آرتروز روماتوئید می تواند درمان جدید موثری برای کاهش میزان گلوکز خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد. بیماری آرتروز روماتوئید که حدود یک درصد جمعیت جهان به آن مبتلا هستند، یک بیماری مزمن خودایمنی است که موجب بروز درد و تورم در مفاصل می شود.

داروی ضدالتهابی موسوم به lefluonamide موجب کاهش میزان گلوکز خون و بازگشت مقاومت انسولین در مدل های موش آزمایشگاهی مبتلا به دیابت نوع۲ شد. این یافته بیانگر این مطلب است که این درمان می تواند به عنوان یک درمان موثر آنتی بیوتیکی در نظر گرفته شود.

«زیولانگ زو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یانگژو چین، در این باره می گوید: «ما دریافتیم lefluonomide پروتئین درگیر در بی حس کردن گیرنده انسولین را هدف قرار می دهد. این گیرنده مسئول آموزش سلول ها در شروع به جذب قند از جریان خون است.»

داروی lefluonomide از مدت ها قبل به عنوان داروی درمان آرتروز روماتوئید تایید شده است. در مطالعات قبلی هم اشاره شده که بیماران دریافت کننده این دارو، دارای میزان پایین تر گلوکز خون بوده و همچنین بیماران چاق وزن کم کرده بودند.

به گفته زو، «ما می دانیم برخی عوامل التهابی می توانند گیرنده انسولین را هم بی حس کنند و lefluonamide یک دارو ضدالتهابی است از اینرو تاحدودی از طریق تاثیر ضدالتهابی اش می تواند قندخون را کنترل کند.»

گام بعدی این تیم تحقیق، انجام آزمایشات بالینی این دارو بر روی انسان است.

پست های اخیر از درد مفاصل/ستون فقرات :
 آشنایی با تاندونیت مچ دست
درد مفاصل/ستون فقرات 1398.10.15
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب