24

قارچ ناخن یکی از مشکلات دردناک و ناراحت کننده است که ممکن است روی یکی از ناخن هایی که در گوشت فرو رفته یا بر اثر عفونت و یا عدم رعایت بهداشت ایجاد شود.



در ابتدا قارچ ناخن به صورت لکه سفید و یا زرد رنگی بروز می کند که روی نوک ناخن دیده می شود. در این صورت شروع رشد و تکثیر عفونت قارچی است. ناخنی که دچار مشکل قارچی می شود، ضخیم شده و رفته رفته لکه تیره تر می شود. شکل ناخن تغییر کرده و حتی ترک می خورد.
اگر کاری برای مقابله با این مشکل انجام ندهید، امکان تکثیر و سرایت آن به ناخن های دیگر نیز وجود دارد. لذا بهتر است که هر چه سریع تر نسبت به درمان آن اقدام کنید.
خوشبختانه در ابتدای کار نیازی به استفاده از پمادها یا دارو نیست و می توان با شیوه ها و مواد طبیعی روند احیا را سرعت داد و مشکل را به راحتی برطرف کرد. در ادامه با روش های طبیعی از بین بردن قارچ ناخن ها بیشتر آشنا می شوید.

محلول آویشن
آویشن گیاهی حاوی خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است که می تواند در درمان قارچ ناخن موثر عمل کند. ترکیبات طبیعی موجود در آن احساس سوزش را برطرف کرده و همچنین به بروز عفونت در ناحیه کمک می کنند.
مواد لازم
آویشن              1 قاشق غذاخوری(معادل 10 گرم)
آب          1 لیوان( معادل 250 میلی لیتر)
روش تهیه و استفاده
آویشن را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن را بپوشانید و ده دقیقه صبر کنید. در نهایت محلول را صاف کنید. سپس چند گلوله پنبه را به محلول آویشن آغشته کنید و روی ناخنی که دچار قارچ شده است قرار دهید. 10 دقیقه صبر کنید و پنبه را بردارید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

پیاز
پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است و خواص ضدباکتریایی دارد. به همین دلیل عفونت هایی که باعث ایجاد قارچ ناخن می شوند را از  بین می برد. استفاده مستقیم از این ماده غذایی باعث کاهش التهاب و احیای پوست آسیب دیده می شود.
مواد لازم
پیاز        نصف عدد
روش تهیه و استفاده
پیاز را به چند قسمت تقسیم و با مقداری آب ترکیب کنید. سپس ناخن را با آب پیاز پوشانده و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه بماند. در نهایت ناخن مورد نظر را با آب ولرم بشویید. این روش را هر روز دو بار انجام دهید.

هویج و عسل
از ترکیب خواص مرطوب کنندگی و احیاکنندگی هویج با خواص آنتی بیوتیکی عسل ماده ای به دست می آید که برای برطرف کردن قارچ ناخن کارایی بالایی دارد. خواص این ترکیب باعث احیای پوست شده و درد را تسکین می دهد و همچنین آسیب های عوامل عفونت زا را از بین می برد.
مواد لازم
هویج           1 عدد
عسل            2 قاشق غذاخوری(معادل 50 گرم)
روش تهیه و استفاده
هویج را ریز رنده و له کرده و با عسل مخلوط کنید. می تواند هر دو را در مخلوط کن بریزید. سپس ترکیب حاصل را روی ناخن بزنید و نیم ساعت صبر کنید. در نهایت با آب ولرم بشویید و با دقت خشک کنید. این کار را تا زمان برطرف شدن مشکل هر روز تکرار کنید.

سیر و روغن زیتون
سیر یک ماده طبیعی و موثر است که به برطرف کردن عفونت ناخن ها و زخم های پوستی کمک زیادی می کند. اضافه کردن روغن زیتون به این ماده غذایی خاصیت مرطوب کنندگی و احیاکنندگی فوق العاده ای به آن می بخشد.
مواد لازم
سیر خام                      1عدد
روغن زیتون                1 قاشق غذاخوری
روش تهیه و استفاده
سیر را کوبیده و با روغن زیتون مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی ناخن مورد نظر بزنید و پانسمان کنید. اجازه دهید شب روی ناخن بماند. این کار را تا زمان خوب شدن ناخن هر شب تکرار کنید.

نمک اپسوم
نمک اپسوم مانند یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی عمل می کند و برای پیشگیری از عفونت ناشی از قارچ ناخن موثر است. استفاده از این نمک باعث نرم شدن پوست می شود و سلولهای مرده را از بین می برد و در نتیجه روند احیای سلولی را بهبود می دهد.
مواد لازم
نمک اپسوم              3 قاشق غذاخوری( معدل 25 گرم)
آب                        1 لیوان( معادل 250 میلی لیتر)
روش تهیه و استفاده
آب و نمک را مخلوط کنید تا کاملا حل شود. منطقه مورد نظر را با این محلول شستشو دهید. این کار را تا زمان بهبودی هر روز تکرار کنید.

زردچوبه و روغن خردل
این ترکیب ضدباکتری است و خاصیت مسکنی دارد. بنابراین به برطرف کردن حساسیت و درد پوست در اثر عفونت ناخن کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این مواد به احیای بافت های آسیب دیده کمک می کند و یک لایه محافظتی در برابر قارچ ها و باکتری ها می سازد.
مواد لازم
پودر زردچوبه         1 قاشق چایخوری( 5 گرم)
روغن خردل           1 قاشق غذاخوری(15 گرم)
روش تهیه و استفاده
ترکیب به دست آمده را روی ناخن مورد نظر بمالید و 30 تا 40 دقیقه صبر کنید. در نهایت پا را با آب ولرم شستشو داده و هر روز دو مرتبه از این ترکیب استفاده کنید.

حرف آخر
هر زمان که متوجه قرمزی یا التهاب در اطراف ناخن ها شدید حتما از یکی از روش های طبیعی ذکر شده در این مطلب استفاده کنید تا مشکل حادتر نشود. علاوه براین همیشه پوست را مرطوب کنید و مراقب باشید که ناخن ها مجددا دچار قارچ نشوند.

پست های اخیر از پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو :
 روش‌های خانگی برای پرپشت شدن ابرو
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.11.14
 برای داشتن پوستی زیبا، از گلاب استفاده کنید
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.10.10
 دوازده ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.09.26
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب