بهترین مکمل طبیعی برای ورزشکاران

109

مردم اقیانوس آرام ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید هرکس درخت نارگیل بکارد، برای خود و بچه هایش البسه، ظروف، غذا و خانه درست می کند. به راستی این ضرب‌المثل از کجا نشات می‌گیرد؟



 نارگیل یکی از میوه های پرخاصیت است که خواص غذایی و دارویی فراوان دارد که از هر بخش آن مواد مختلفی مانند آب نارگیل، شیر نارگیل، روغن نارگیل، شهد یا شکر نارگیل و حتی آرد نارگیل به عمل می آید.

از نارگیل به عنوان درخت زندگی نام می برند، زیرا می تواند اکثر نیازهای یک فرد را برطرف کند. از این گذشته، یکی دیگر از خاصیت های این میوه، کره نارگیل است که اکثر افراد نسبت به آن شناخت کافی ندارند. کره نارگیل هم مانند روغن نارگیل دارای خواص بی‌شماری است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

***با دشمن چاقی آشنا شوید

اگر چه خوردن چربی یکی از عوامل چاقی است، اما مصرف چربی های سالم نظیر کره نارگیل می تواند در کاهش وزن به شما کمک فراوانی کند. کره نارگیل در دسته اسید‌های چرب زنجیره متوسط (MCFA) قرار دارد. این نوع اسید چرب برخلاف اسید های چرب با زنجیره طولانی برای تولید انرژی مناسب تر است.

کره نارگیل یک تقویت کننده عالی برای سوخت و ساز بدن است به طوری که کالری را می سوزاند و انرژی را افزایش می دهد. اگر می خواهید وزن ایده آلی داشته باشید از این چربی سالم غافل نشوید.

***تقویت سیستم ایمنی با کمک این میوه شگفت انگیز

در کره نارگیل به میزان کافی لوریک اسید وجود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مناسب است. طبق مطالعات صورت گرفته، بعد از شیر مادر، نارگیل می تواند دومین انتخاب مناسب برای افزایش ایمنی بدن نوزادان باشد. در شیر مادر ۵۰ درصد چربی اشباع شده و ۲۰ درصد لوریک اسید وجود دارد. اسید لوریک یک اسید چرب با زنجیره‌های متوسط است که در مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع یافت می‌شود.

***کره نارگیل؛ میکروب‌کش واقعی!

کره نارگیل، خاصیت ضد باکتری دارد. لوریک اسید موجود در کره نارگیل برای عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، تبخال و زگیل تناسلی بسیار مفید است. این ماده همچنین می تواند با برونشیت، عفونت های مخمری و قارچی مبارزه کند.

***کره نارگیل یا روغن نارگیل، کدام بهتر است؟

کره نارگیل کاملا با روغن نارگیل متفاوت است. محققان می گویند اسید چرب با زنجیره متوسط در کره نارگیل از بیماری هایی چون دیابت، پوکی استخوان، بیماری های کیسه صفرا، بیماری کرون، التهابات و حتی سرطان جلوگیری می کند، زیرا اسید چرب کره نارگیل به راحتی در بدن قابل هضم است.

***بهترین گزینه برای ورزشکاران

کره نارگیل از چربی های غذایی مفید برای رژیم غذایی ورزشکاران محسوب می‌شود. این کره به دلیل تری گلیسیرید پایین عملکرد ورزشکاران را بهبود بخشیده و به سرعت جذب بدن می شود.

این خوراکی منبع چربی‌سوز عالی برای تولید انرژی به شمار می‌آید. به طور کلی اگر قصد دارید عضلات حجیم‌تری داشته باشید، این کره به شما کمک می کند.

***موهایی درخشنده‌تر از خورشید داشته باشید

کره نارگیل برای درخشندگی مو بسیار مفید است، به طوری که می‌توان آن را مثل روغن نارگیل، به عنوان یک ماسک فوق العاده برای مو مورد استفاده قرار داد. از جمله خواص این ماسک می توان به رشد مو، جلوگیری از شوره و حالت دهنده فوق العاده مو اشاره کرد.

کره نارگیل به خوبی جذب مو و پوست سر شده و اثرات منفی رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. کره نارگیل را می توانید با اسانس های مورد علاقه خود مانند رزماری مخلوط کنید و مو را با آن ماساژ و بعد از ۲۰ دقیقه شستشو دهید.

خانم ها قدر این کره را بدانند

آهن از مواد معدنی مهمی است که در تولید سلول های قرمز خون نقش موثری دارد. بدن بدون آهن، اکسیژن کافی دریافت نمی کند. کمبود اکسیژن باعث خستگی می شود و همچنین در عملکرد مغز، پوست، مو و ناخن اختلال ایجاد می کند. مردان باید در روز ۸ میلی گرم آهن مصرف کنند در حالی که زنان در رده های سنی ۱۹ تا ۵۰ سال باید روزانه ۱۸ میلی گرم آهن و پس از ۵۰ سالگی ۸ میلی گرم آهن مصرف کنند.

کم خونی از بیماری های رایج در بین زنان بوده و خانم‌هایی که کمبود آهن دارند کره نارگیل برایشان بسیار مفید است.

 


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب