فشار خون طبیعی چند است؟

96

فشار خون بالا بیماری مزمنی است که معمولا با چند علامت و گاهی هم بدون هیچ نشانه‌ای در افراد بروز می‌کند؛ زمانی که فشار خون به صورت ناگهانی بالا رفته وضعیتی به وجود می‌آورد که بیمار باید سریعا تحت درمان قرار بگیرد.



 فشار خون اگر درمان نشود، در طول زمان باعث ایجاد بیماری‌های قلبی مانند سکته‌ و نارسایی‌های قلبی خواهد شد و ممکن است به سکته‌ی مغزی هم منجر شود. عدد مناسب برای فشار خون طبیعی ۱۲۰ روی ۸۰ میلیمتر است؛ اگر بالاتر از این باشد فرد به فشار خون بالا مبتلاست و باید تحت درمان قرار گیرد؛ فشار خون بالا بیماری است که بدون هیچ علامتی خود را نشان می‌دهد.


فشار خون بالا علامت خاصی ندارد
 ممکن است سالیان سال فردی فشار خون بیشتر از ۱۶ الی ۱۷ داشته باشد و نداند که به فشار خون مبتلاست، لذا افراد باید هر چند وقت یک بار فشار خون خود را چک کنند و از عوارض بعدی آن پیشگیری کنند.
این بیماری سن و سال نمی‌شناسد؛ استرس و اضطراب، مصرف دخانیات، تحرک ناکافی و تغذیه نامناسب دلایل اصلی بالا رفتن فشار خون است.
موز، گریپ فروت، هلو، آلو، زردآلو و انجیر حاوی پتاسیم هستند و فشار خون را پایین می‌آورند؛ غلات سبوس‌دار، شیر، سبزیجات مخصوصا سبزیجات برگ سبز، گیاه زعفران و فلفل سیاه فشار خون را پایین می‌آورد.

تاثیر اضافه وزن در فشار خون
 بدن انسان به منیزیوم نیاز دارد که منبع اصلی آن در سبزیجات مخصوصا سبزیجات سبزرنگ وجود دارد.

 افرادی که اضافه وزن دارند، اگر بتوانند ۱۰ درصد وزن خود را کاهش دهند، تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون دارد؛ فست فودها و غذاهای سرخ کردنی را کاهش دهند و پیاده روی در کاهش فشار خون بسیار توصیه می‌شود.
 افراد در خانواده های با سابقه فشار خون بالا باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و در صورت داشتن فشار خون به درمان آن اقدام کرده و نوع تغذیه و فعالیت خود را کنترل کنند تا بتوانند از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند.

پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب