اولین نشانه های سکته قلبی

40

نشانه های سکته قلبی را قبل از اینکه برایتان اتفاق بیفتد بشناسید.




سکته از ان بیماری هایی است که قبل از آمدن با نشانه هایی خبر می دهد. بهتر است شما نشانه های سکته قلبی  را بشناسید تا از اتفاقات بعد از ان جلوگیری کنید.

همه حملات قلبی با درد ناگهانی و احساس فشار در قفسه سینه رخ نمی دهد و بسیاری از افراد به دلیل ناآشنایی با نشانه های حمله قلبی جان خود را از دست می دهند یا قادر به یاری رساندن قربانیان این عارضه نیستند.
بر اساس یک مطالعه، بیش از یک سوم افراد مبتلا به حملات قلبی هیچ سابقه درد در قفسه سینه خود نداشته اند و به طور ناگهانی دچار سکته شده اند. به این نوع حملات قلبی که بسیار ناگهانی و بدون کوچکترین نشانه‌ای اتفاق می‌افتند، حمله قلبی خاموش اطلاق می‌شود.

نتایج این تحقیق نشان داد قربانیان حمله قلبی معمولا شامل افراد مسن، زنان و افراد مبتلا به دیابت هستند.
علایم قبل از سکته قلبی که بدنتان ارسال می کند

نشانه های سکته قلبی از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و لازم است افراد علائم احتمالی آن را بیاموزند.

حمله قلبی می تواند به آرامی شروع شود و تنها باعث ایجاد درد و ناراحتی در فرد شود. شدت درد بین افراد متغیر بوده و ممکن است قوی یا خفیف باشد.

علائم درد گاهی حالت فراز و نشیب داشته و پس از مدتی آرامش به طور ناگهانی شدت می‌گیرند.

شایع‌ترین علامت سکته قلبی احساس درد در قفسه سینه است. زنان معمولا بیشتر دچار مشکلاتی چون تنگی نفس، تهوع، استفراغ و خستگی غیر معمول می شوند.

درد در ناحیه کمر و کتف‌ها، درد شانه و سفت شدن فک را می‌توان از دیگر نشانه‌های حمله قلبی دانست.
درد قفسه سینه یا احساس ناراحتی و گرفتگی سینه جزو علائم شایع سکته قلبی است. در این حالت معمولاً مرکز قفسه سینه یا سمت چپ قفسه سینه دچار درد و گرفتگی می شود. این ناراحتی معمولاً برای بیش از چند دقیقه طول می کشد یا حالت شدید و خفیف دارد.
قلب یا معده، کدام کمک می خواهند؟

در بسیاری از موارد درد ناشی از خطر بروز سکته قلبی یا حتی بروز آن با مشکلات دستگاه گوارش و یا سوء هاضمه و درد معده اشتباه گرفته می شود و بیمار درد را انکار می کند در صورتی که دچار حمله قلبی شده است.


درد ناشی از سکته قلبی با علائمی چون سوزش سر دل یا سوء هاضمه، درد معده و احساس پری شکم شباهت دارد و می تواند به دلیل سهل انگاری مرگبار ظاهر شود.

تنگی نفس یکی دیگر از نشانه های خطر بروز سکته قلبی یا حتی بروز یک سکته قلبی خفیف است و زمانی رخ می دهد که فرد در حال استراحت یا انجام یک فعالیت فیزیکی سبک مانند راه رفتن است.
چکاپ را برای قلبتان ضروری بدانید

از جمله سایر نشانه ها می توان به ایجاد عرق سرد بر روی بدن، احساس خستگی شدید بدون انجام هیچ نوع فعالیت شدید، بروز تهوع و استفراغ و سرگیجه های ناگهانی اشاره کرد.
هرچه میزان علائم در فرد بیشتر باشد، نشان دهنده شدت خطر قلبی بوده و فرد باید سریعاً به مراکز اورژانس مراجعه کند.

علائم سکته قلبی و بروز آن در برخی افراد تنها در عرض چند ساعت رخ می دهد اما در برخی دیگر چندین روز و حتی هفته‌ها به طول می انجامد اما با شناخت علائم و چک‌آپ های منظم قلب می توان از بروز آن جلوگیری کرد.
توصیه هایی برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته

کارشناسان توصیه می کنند افراد به ویژه سالمندان حتماً رژیم غذایی سالم داشته و ورزش منظم انجام دهند. همچنین توصیه می‌شود افراد لبنیات و گوشت کم چرب استفاده کنند، سیگار نکشند، سابقه خانوادگی خود در زمینه ابتلا به بیماری های قلبی را بشناسند و نیز از استرس و عصبانیت خودداری کنند تا قلب سالمی داشته باشند و کمتر در معرض ابتلا به حملات قلبی قرار گیرند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب