بهترین روش مبارزه با استرس

34

شاید از نظر شما بافندگی فقط نوعی سرگرمی است و راهی برای کمتر پول خرج کردن. اما تحقیقات نشان داده است که بافندگی علاوه بر سرگرمی و هزینه کمتر فواید روانشناسی و اجتماعی نیز دارد که روی سلامت و کیفیت زندگی تاثیر مثبت می گذارد. پس بافندگی به عنوان یک مهارت و خلاقیت خاصیت درمانی نیز می تواند داشته باشد.



گفتگویی که با یکی از طرفداران بافندگی که در لحظات سختی به این هنر روی آورده اند شده است را بخوانید.

جولیا برای مبارزه با اختلالات ذهنی به بافندگی روی آورده است

جولیا یک هنرمند است اما هیچوقت بافندگی نکرده بود. بعد از این که یک مادر خانه نشین شد برای رفع بی حوصلگی و به عنوان سرگرمی شروع به هنر بافندگی کرد. طولی نکشید که عاشق بافندگی و بافتن لباس های گرم و زیبا شد و بافندگی را به عنوان راهی موثر برای مبارزه با مشکلات ذهنی کشف کرد. جولیا اعتراف می کند که بافتن به او آرامش می دهد و کار کردن با کاموا اضطراب را از بین می برد. به علاوه کار کردن با دست به درمان اختلال کم توجهی کمک زیادی می کند.

حتی زمانی که بیمارستان ها اجازه کار کردن با نخ و سوزن را نمی دادند دکتر جولیا بافندگی را برای او تجویز کرد و کمک کرد جولیا به زندگی عادی خودش برگردد.

جولیا به بافتنی هایی که او را به چالش می اندازد و نیاز به مدل ها و تکنیک های جدید دارد علاقه بیشتری دارد چون تکنیک های جدید برای او مثل حل یک معما می ماند.

وقتی غرق در بافندگی می شوید افکار منفی را کاملا فراموش می کنید. بافندگی ذهن را آرام و ترشح هورمون آدرنالین را افزایش می دهد. بافندگی نوعی فرایند یادگیری است و کسانی که سراغ بافندگی می روند کمتر ناامید می شوند و به اشتباهات به عنوان راهی برای پیشرفت نگاه می کنند. وقتی با چنین نگرش مثبتی سراغ بافندگی بروید این هنر به عنوان یک مکانیزم سازنده در لحظات سخت زندگی عمل می کند.

بافندگی بهترین راه برای آرامش است. وقتی مشکلات زندگی زیاد می شود قلاب را بردارید و فراموش کنید که چه اتفاقی افتاده است. با بافندگی چیز جدیدی خلق می کنید و این موفقیت باعث می شود درست زمانی که احساس نابودی می کردید به خودتان افتخار کنید .

پست های اخیر از روان شناسی و روانپزشکی :
 چند روش برای کنترل استرس روزمره
روان شناسی و روانپزشکی 1398.11.02
 راه‌های طبیعی افزایش دوپامین
روان شناسی و روانپزشکی 1398.08.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب