در منزل خود به راحتی جوانه کلم بروکلی پرورش دهید

22

کلم ها به خصوص کلم بروکلی یکی از مواد غذایی بسیار مغذی است که معمولا در برنامه های غذایی تمام کشورها دیده می شود. سولفورفان از عناصری است که در کلم بروکلی یافت می شود و دقیقا همین ماده است که خاصیت ویژه این کلم را به وجود می آورد. شاید شما هم دوست داشته باشید همان طور که سبزی خوردن در منزل خود کشت می کنید، جوانه کلم بروکلی را نیز خودتان پرورش دهید تا همیشه به صورت تازه در دسترس داشته باشید و از خواص آن بهره مند شوید.



کلم ها به خصوص کلم بروکلی یکی از مواد غذایی بسیار مغذی است که معمولا در برنامه های غذایی تمام کشورها دیده می شود. سولفورفان از عناصری است که در کلم بروکلی یافت می شود و دقیقا همین ماده است که خاصیت ویژه این کلم را به وجود می آورد. شاید شما هم دوست داشته باشید همان طور که سبزی خوردن در منزل خود کشت می کنید، جوانه کلم بروکلی را نیز خودتان پرورش دهید تا همیشه به صورت تازه در دسترس داشته باشید و از خواص آن بهره مند شوید. نت نوشت این بار شما را با خاصیت های ویژه این کلم آشنا می کند و روش های کاشت و نگهداری جوانه کلم بروکلی را نیز به شما می آموزد.
آیینه تهران
بروکلی را خام بخورید

کلم بروکلی سر شار از سولفورفان است که یک نسخه سلامتی برای بدن انسان به شمار می رود. از خواص این ماده برای بدن می توان به محافظت در برابر انواع سرطان، افزایش کارایی مغز، افزایش گلوتاتیون و سم زدایی طبیعی اشاره کرد. جوانه کلم بروکلی بسیار بیشتر از کلم رسیده و بالغ، سولفورفان دارند. این ماده برای افرادی که دچار مشکلات تیروئید هستند نیز بسیار بسیار مفید است. علاوه بر آن سبزیجات کریستالی دارای مزایای زیادی هستند که مطالعات نشان داده است خوردن آن ها چند مرتبه در هفته می تواند تا میزان ۳۰ % از سرطان پیشگیری کند. جوانه های ۳ الی ۴ روزه بروکلی ۱۰۰% سرشار از سولفورفان هستند. علاوه بر آن بروکلی را بهتر است به صورت خام مصرف کرده چرا که میزان سولفورفان بعد از پخته شدن تقریبا از بین می رود و بهترین حالت مصرف سولفورفان جوانه های بروکلی است که در روزهای سوم یا چهارم رشد آن به بهترین میزان خود می رسد.
پرورش جوانه کلم بروکلی در منزل
The-broccoli-sprouts جوانه های بروکلی یکی از راحت ترین سبزیجات است که می توانید در منزل کوچک خود نیز آن ها را کاشته و در نخستین روزهای جوانه زدن به دلیل بالا بودن سولفورفان مصرف کنید.

برخی از سبزیجات هستند که بهتر است آن ها را در منزل پرورش داد و به صورت تازه مصرف کرد و برخی نیز دقیقا برعکس. به دلیل آن که رشد آن ها نیازمند مکان بزرگ و شرایط دشوار است، نگهداری و پرورش آن ها در منزل مرقوم به صرفه نخواهد بود. سبزیجاتی مانند کلم، کرفس، رازیانه و . . . در لیست این سبزیجات قرار ندارند. اما جوانه کلم بروکلی یکی از راحت ترین سبزیجات است که می توانید در منزل کوچک خود نیز آن ها را کاشته و در نخستین روزهای جوانه زدن به دلیل بالا بودن سولفورفان مصرف کنید.

طریقه کاشت جوانه کلم بروکلی

تخم کلم بروکلی را تهیه کنید و در یک کاسه کوچک ریخته و مقداری آب روی آن بریزید تا حدی که آب روی تخم ها را بگیرد. یک حبه یخ درشت در کاسه ریخته و روی کاسه یک شیشه که بتواند تمام سطح تخم را بپوشاند قرار دهید. این بسته را برای ۸ الی ۱۲ ساعت در یک محل گرم و تاریک قرار دهید. بعد از مشاهده می کنید که دانه ها شروع به جوانه زدن می کنند. بعد از این مدت آب داخل ظرف را کشیده و تخم ها را با آب شیرین بشوئید و داخل یک سبد ریخته تا به طور کامل آب داخل آن از بین برود. سپس به حالت اولیه برگردانید و شیشه را در یک محل گرم نگه دارید. بوته ها شروع به رشد می کنند. شما در طی روز ۲ الی ۳ مرتبه درب شیشه را باز کرده و کمی جوانه های رشد کرده را آب بدهید . توجه کنید زمانی که بوته ها رشد چشم گیری پیدا کردند نور خورشید بسیار مهم است. می بایست در معرض نور خورشید حتی به صورت کم قرار بگیرند. این فرآیند بعد از جوانه زدن در حدود یک هفته طول می کشد پس از آن جوانه ها به دست می آیند و شما می توانید جوانه کلم بروکلی را جدا کرده و در یخچال نگهداری کنید و میل کنید.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب