54

ضد آفتاب SPF50 یا SPF100 ؟ SPF های درج شده روی کرم های ضدآفتاب اهمیت دارد. آن ها را دست کم نگیرید.



هر چند سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام می کند که ضدآفتاب های بیشتر از SPF50 هیچ ویژگی خاصی ندارد ولی مجله آکادمی پوست آمریکا اعتقاد دارد که ضدآفتاب های با SPF100 با توجه به وضعیت هوا از ضد آفتاب SPF50 یا کمتر برای پوست سودمندتر است و از آن در برابر اشعه های مضر خورشید بهتر محافظت می کند.

بررسی استفاده از ضد آفتاب بر روی ۱۹۹ زن و مرد با روش بسیار جالبی انجام گرفت. از این افراد که در یک روز آفتابی در پیست اسکی ورزش می کردند خواسته شد که طرف چپ صورت، گردن و دست  را با ضد آفتاب SPF50 و نصف دیگر را با ضد آفتاب SPF100  امتحان کنند.

روز بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب، یک پزشک متخصص پوست میزان اثرات آفتاب سوختگی را در پوست این افراد بررسی کرد. در قسمت چپ که از ضد آفتاب SPF50 استفاده شده بود آفتاب سوختگی دو برابر سمت راست صورت بود که از کرم ضد آفتاب با SPF100 استفاده شده بود.
اشتباه رایج

بیشتر مردم تصور می کنند کرم های ضد آفتاب بالای SPF30 تفاوتی با هم ندارند و در نتیجه هیچ گاه به درستی و به اندازه کافی از ضد آفتاب استفاده نمی کنند. در صورتی که نتایج تحقیقات در آزمایشگاه های متعدد پزشکی تفاوت بین SPF های مختلف را نشان می دهد. دکتر  Darrell S. Rigel پروفسور دانشگاه نیویورک در این باره می گوید: «در دنیای واقعی هر چه ضد آفتاب قوی تری و به روش درست استفاده کنید احتمال بیشتری دارد که پوست خود را از اشعه های مضر خورشید محافظت کنید.»

این تحقیق که با هزینه شرکت جانسون اند جانسون یکی از معروف ترین و قدیمی ترین تولید کنندگان محصولات بهداشتی کودکان ( و هم اکنون بزرگسالان) انجام شد تاکید می کند که با توجه به فصل و میزان قرارگیری در معرض نور آفتاب و فعالیت روزانه از ضدآفتاب مناسب و به طرز درست استفاده کنید. هر چند به غیر از نام تولید کننده همه متخصصان معتقدند به هر حال حتی اگر در خانه هستید هر دو ساعت یک بار باید کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید تا پوستتان دچار پیری زودرس و لک نشود.

پس از این به بعد با اعتماد به یک تولید کننده معتبر به SPF درج شده روی کرم های ضدآفتاب برای سپر حفاظتی پوستتان بیشتر اهمیت بدهید.


 

پست های اخیر از پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو :
 روش‌های خانگی برای پرپشت شدن ابرو
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.11.14
 برای داشتن پوستی زیبا، از گلاب استفاده کنید
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.10.10
 دوازده ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.09.26
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب