36

اگر تا امروز از خواص سفیده تخم مرغ برای پوست بی خبر بودید، با این مطلب همراه شوید تا با معجزه ی سفیده تخم مرغ برای پوست آشنا شوید.
سفیده تخم مرغ یکی از بهترین ماسک های طبیعی برای پوست است. سفیده تخم مرغ یک بوتاکس کننده فوق العاده، سفید کننده، جوانساز و ... برای پوست است. با این مطلب همراه شوید تا با خواص فوق العاده سفیده تخم مرغ برای پوست آشنا شوید.

سفیده تخم‌مرغ یک منبع عالی سرشار از پروتئین، موادمعدنی و ویتامین‌های مختلف است.

در سفیده تخم‌مرغ ویتامین‌های k، E، A، B12 و ریبوفلاوین و اسیدفولیک نیز به وفور وجود دارد که همه اینها برایتقویت کلاژنسازی مفید هستند.
سفیده تخم مرغ و پوست

سفیده تخم مرغ خواص قابض دارد، یعنی اینکه منافذ باز پوست را کاهش می دهد و التهاب و قرمزی پوست را از بین می برد. بنابراین یک ضدالتهاب قوی محسوب می شود. به همین دلیل در حوزه زیبایی هزاران استفاده از از سفیده تخم  مرغ می شود. یکی از مزایای سفیده تخم مرغ این است که قیمت بالایی ندارد و به راحتی قابل تهیه و استفاده می باشد.
لایه بردار

سفیده تخم مرغ خواصی دارد که به لایه برداری پوست کمک می کند. این ماده به برطرف کردن کثیفی پوست کمک کرده و سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند.
ضد آکنه

سفیده تخم مرغ علاوه براینکه ضدالتهاب است یک قابض فوق العاده نیز محسوب می شود. اگر از آکنه رنج می برید می توانید از این ماده برای کنترل  و کاهش جوش هایتان استفاده کنید. سفیده تخم مرغ حتی به برطرف کردن کامل جوش ها نیز کمک می کند.

یکی از عوامل بروز و افزایش آکنه ها ترشح زیاد سبوم (چربی پوست) روی پوست است. جوش های ایجاد شده نیز عفونی شده و نسبت به درمان مقاوم می شوند.

معمولا آکنه در دوران نوجوانی و به دلیل تغییرات شدید هورمونی بروز می کند. اما اگر بعد از این دوران نیز جوش هایتان برطرف نشود می توانید از سفیده تخم مرغ برای کنترل کردن چربی زیاد پوست استفاده کنید. این کار باعث کنترل pH پوست و ایجاد شفافیت طبیعی آن می شود. زمانی که میزان چربی پوست کنترل شود، امکان بروز جوش ها نیز کاهش پیدا می کند.
کاهش سیاهی دور چشم

سفیده تخم مرغ خاصیت ضدالتهابی دارد و به بهبود سیاهی و گودی دور چشم کمک می کند. سفیده تخم مرغ به برطرف کردن سیاهی و کدری حاصل از خستگی، استرس و بیخوابی کمک زیادی می کند. برای اینکار کافیست که با یک گلوله پنبه تمیز سفیده تخم مرغ را به طور مستقیم روی ناحیه مورد نظر بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را هر هفته حداقل دو مرتبه تکرا کنید.
کاهش منافذ باز پوست

یکی از بهترین کارایی های سفیده تخم مرغ کاهش و کوچک کردن منافذ پوست است. این ماده غذایی حاوی پروتئین های باکیفیت است و به کاهش افتادگی پوست کمک می کند. در واقع سفیده تخم مرغ مانند تونیک عمل کرده و به کاهش منافذ با کمک می کند. در نتیجه پوست یکدست و شفاف به نظر می رسد.
رطوبت بخشی پوست

سفیده تخم مرغ برای رفع هر نوع آلودگی پوست کمک کرده و پوست را تغذیه و مرطوب می کند. از آنجایی که سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است یک مرطوب کننده طبیعی و فوق العاده برای پوست محسوب می شود و خشکی آن را از بین می برد. اگر سفیده تخم مرغ را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید یک ماسک سرشار از مواد مغذی و رطوب رسانی قوی خواهید داشت.
انواع ماسک سفیده تخم مرغ

 سفیده تخم مرغ را می توانید بعد از جدا کردن از زرده با موادی نظیر آبلیمو و ماست و …. مخلوط کنید و بر روی پوست خود بمالید. توجه داشته باشید که ماسک های طبیعی را باید بر روی پوست کاملا تمیز خود قرار دهید در این بخش از سلامت پوست چند نوع ماسک سفیده تخم مرغ مفید برای پوست صورت را به شما عزیزان معرفی می کنیم.
ماسک سفیده تخم مرغ

این ماسک برای رفع جوش صورت و حذف چربی اضافی پوست و آکنه و از بین بردن چین و چروک های پوست و تنگ شدن منافذ پوست بسیار مفید است.

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و آنقدر سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا شبیه کف شود.

سپس سفیده را به کمک انگشتتان و یا قلم مو بر روی پوست صورت خود بزنید و بعد از۱۵ دقیقه مکث صورت خود را بشویید.
ماسک سفیده تخم مرغ و آرد جوی دو سر

این ماسک برای جذب چرب اضافی پوست شما بسیار موثر است. سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و به کمک چنگال و یا همزن آن را به خوبی هم بزنید.

سپس مقداری آرد جوی دوسر را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و این ترکیب ماسک طبیعی را بر روی پوست صورت خود بزنید. اگر پوست صورت شما بسیار چرب است این ماسک ضد چربی را به صورت مداوم استفاده کنید.
ماسک سفیده تخم مرغ و ماست

این ماسک یک نوع مرطوب کننده طبیعی پوست صورت است و پوست آسیب دیده صورت شما را به خوبی تسکین می بخشد.

مواد لازم

ماست ساده : ۲ قاسق غذا خوری

سفیده تخم مرغ : ۲ عدد

طرز تهیه ماسک

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید سپس ماست را به سفیده تخم مرغ بیافزایید و آن ها را آنقدر هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. سپس مخلوط سفیده تخم مرغ و ماست را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.
ماسک سفیده تخم مرغ و آب لیمو

این ماسک طبیعی سلول های مرده پوست شما را از بین می برد و برای رفع چین و چروک صورت شما بسیار موثر است. هم چنین این ماسک چربی صورت را به خوبی جذب می کند و منافذ پوست شما را تنگ می کند.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ : ۲ عدد

لیموی تازه :  ۱ عدد

روش تهیه ماسک

سفیده تخم مرغ در ظرفی مناسب  قرار دهید سپس آب یک عدد لیموی تازه را به خوبی بگیرید و به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و آن ها را آنقدر هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند سپس این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید.

پست های اخیر از پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو :
 روش‌های خانگی برای پرپشت شدن ابرو
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.11.14
 برای داشتن پوستی زیبا، از گلاب استفاده کنید
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.10.10
 دوازده ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.09.26
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب