درمان بی خوابی و بدخوابی فقط در 2 دقیقه

121

برای درمان بی خوابی شبانه مطمئنا راه و روشی سریع نیاز دارید ، روشی که بدون دارو و هیچ دمنوشی شما را به خوابی عمیق و با کیفیت ببرد.تابه حال شده است که نتوانید در اوج زمان خستگی بخواب فرو بروید و یا در تخت خواب خود ، نتوانید به خواب فرو بروید و تنها پوزیشن خود را تغییر می دهید یا دائما در حال چک کردن ساعت تلفن همراه خود هستید که ساعت چند است و هنوز به خواب نتوانسته اید فرو بروید و یا کارهای دیگری را ممکن است انجام دهید تا بتوانید بخوابید !درمان بی خوابی




در ادامه روش های درمان بی خوابی و بدخوابی در مدت زمان کوتاه شما را با توصیه هایی در مورد خوابیدن در مدت ۲ دقیقه آشنا می کنیم ؛ این روش خوابیدن برای خلبانان آمریکایی در زمان جنگ دوم اتفاق افتاد چرا که آنها به علت استرس زیاد نمی توانستند به سرعت بخوابند .

در نهایت این راه کار بسیار تاثیر گذار بود و توانست به خلبانان کمک کند . در ادامه شما را با دو بخش این موضوع که عبارتند از ارامش از لحاظ جسمی و ذهنی ، آشنا می کنیم ، این روش در زندگی عادی ، از اضطراب و خستگی تاثیرگذار است و به تمامی افراد با هر شرایط اجتماعی توصیه می شود .

آرامش جسمی

می دانید که یکی از فاکتورهای اصلی و مهم برای به خواب رفتن سریع و درمان کم خوابی های شبانه داشتن جسمی آرام است ، اما اگر جسم شما آرامش نداشته باشد چه باید بکنید ؟ با روشی پیشنهادی به سرعت به این مهم خواهید رسید.

آموزش روش ایجاد آرامش جسمی برای درمان بی خوابی در کوتاه ترین زمان ممکن

۱-به پشت بخوابید و پای خود را روی زمین دراز کنید . دست هایتان را به آرامی روی ران هایتان قرار داده و چشمانتان را ببندید و چانه را به قفسه سینه نزدیک تر نمایید .

۲- به ارامی نفس عمیق بکشید . اخم ها و چین و چروک های پیشانی را باز کنید و با احساس بدون استرس و دغدغه بخوابید . پوست سر را تصور کنید که بسیار آرام است و بعد اعضای دیگر صورت را نیز احساس کنید که شل است و دهان را همانند یک ماهی به اندازه بسیار کم باز کنید .

توجه : منظور کلی از مورد دوم این است که باید احساس شل بودن عضلات را داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ استرسی به خواب فرو بروید .

۳-آرامش را در عضلات خود احساس و کنترل کنید و به آرامی نفس بکشید .

۴-شانه های تان را به حدی که ممکن است شل و رها کنید انگار که اصلا وجود ندارند . همچنین گردن را نیز همانند بخش ها و عضلات دیگر شل کنید و بطور کلی باید از هر گونه فکر و دغدغه رهایی یابید و تنها به استراحت در آن زمانیکه می خواهید ، فکر کنید .

۵-اینک سینه را نیز ریلکس و شل نمایید و نفس های عمیق را پشت سر هم بکشید و اجازه دهید سینه به سمت بالا و پایین جابجا شود . برای داشتن خواب سالم و بی دغدغه باید فرض کنید که مانند یک توده سبک و شناور در آسمان هستید .

۶-نیمه ی بالایی بدن شما در حال حاضر آرام است و احساس رهایی و شل بودن می کنید و تنها نیمه پایینی بدن باقی می ماند .

۷-برای شل و ریلکس کردن عضلات ران پا باید تصور کنید که گوشت به نرمی به استخوان ها آویزان است . به خودتان تلقین کنید که انگار هیچ استخوانی در پای شما وجود ندارد و تنها پای شما دارای عضلات می باشد . این تلقین را در هر دو پای خود اجرا کنید .

۸-در حال حاضر بدن شما کاملا ریلکس و آرام شده است و ۳ نفس عمیق بکشید و بازدم را از دهان خود به بیرون منتقل کنید .

ایجاد آرامش ذهنی برای درمان فوری بی خوابی بدون دارو که برای بی خوابی دوران بارداری نیز موثر است

پس از اینکه از لحاظ جسمی آرامش یافتید ، تنها ده ثانیه طول می کشد تا فکر شما کم شود و به چیزی فکر نکنید و سپس به خوابی عمیق فرو خواهید رفت . با انجام به ترتیب مراحل بالا می توانید عضلات بدن را به کنترل خود در بیاورید و در نتیجه می توانید به راحتی بخوابید و این راهکار در دنیای مدرن امروز نیز عملی است و از نظر محققان مورد تایید است و هیچ مشکلی ندارد .

توجه : اگر می خواهید فورا بخوابید ، باید در مورد چیزهایی که به شما آرامش می بخشند فکر کنید . اگر در فصل زمستان دچار بی خوابی شده اید ، ۳ راه به ترتیب ذیل وجود دارند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و موردی که انتخاب کرده اید عمل نکرد می توانید مورد دیگری را برگزینید .

این موارد عبارتند از :

۱-فرض کنید که در فصل بهار هستید و در کف یک قایق دراز کشیده اید و به سمت غروب آفتاب در حال حرکت هستید و صدای دریا در گوش شما وجود دارد و به آسمان آبی بالای سر خود نگاه می اندازید که ابرها داخل آن در حالت شناور قرار دارند . بر این موضوع متمرکز شوید و اجازه ندهید هیچ چیز دیگری فکر شما به هم بزند و از آن لذت ببرید .

۲-تصور کنید که در یک کلبه سیاه و بسیار بزرگی هستید و اطراف شما را تاریکی احاطه کرده است .

۳-برای ۱۰ ثانیه جمله "من به هیچ چیز فکر نمی کنم" را تکرا کنید و سعی کنید که از افکار دیگر استفاده نکنید .

بعد از این آموزش که به مدت ۶ هفته به طول انجامید ، ۹۶% از خلبانان توانستند که در دو دقیقه و هرجاییکه بودند بخوابند حتی اگر قبل از خواب قهوه نوشیده بودند!

راهکارهای بالا تمرینات جهانی هستند و در هنگام داشتن استرس ، تنها از بخش آرامش جسمی استفاده کنید و اگر می خواهید بخوابید آرامش ذهنی را نیز اضافه نمایید .

اگر می شود در محل کارتان و یا جاهای دیگری که زمان خوابیدن اندک است ، می توانید حتی به مدت ۵ دقیقه بخوابید که این میزان خواب می تواند شما را سرحال تر و شاداب تر نماید و در ضمن این تمرینات نیز در شب بسیار مهم هستند و می توانید از آنها برای مبارزه با خواب در شب استفاده کنید .

 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب