گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی چطور صادر می شود؟

61

داشتن یا نداشتن بکارت؛ باکرگی یا عدم باکرگی!


اگر شما هم در شرف ازدواج هستید احتمالا به این مسئله فکر کرده اید که آیا گواهی سلامت بکارت لازم است؟ آیا داشتن این گواهی دلیلی بر باکرگی خانم است؟ و احتمالا کنجکاو هستید که این گواهی چطور صادر می شود؟ لازم به یادآوریست که نداشتن بکارت دلیلی بر عدم باکرگی نیست همانطور که داشتن آن نیز دلیلی بر باکرگی نمی باشد. چه بسیار دخترانی که برای حفظ بکارت خود به برقراری هرنوع رابطه ای جز دخولی تن می دهند. و بسیارند دخترانی که با وجود نداشتن رابطه جنسی به دلایل مختلف که بارها در کانال تلگرام علم و هنر در رابطه زناشویی به آن اشاره نمودیم بکارت خود را از دست داده اند.


با درج این مطلب نه میخواهیم شما را از گرفتن این گواهی منع کنیم و نه تشویق. هدف تنها پاسخگویی به سوالات شما می باشد.



بیماری که صرفا جهت معاینه مراجعه می‌کند و قرار است که نتیجه معاینه بکارت به صورت شفاهی به وی گفته شود نیاز به احراز هویت ندارد، ولی اگر درخواست گواهی کند باید حتماً احراز هویت شود.


انجام معاینه بکارت باید با رضایت فرد مورد معاینه و یا والدین و سرپرست قانونی وی صورت گیرد. باید توجه داشت که حتی اگر انجام معاینه بکارت به درخواست مراجع قضایی باشد در این حالت نیز پزشک بدون اجازه فردی که قرار است مورد معاینه قرار گیرد حق معاینه ندارد واگر فرد مذکور اجازه معاینه ندهد باید در پاسخ استعلام مرجع قضایی چنین نوشت که: «نامبرده همکاری لازم جهت انجام معاینه بکارت را ندارد، لذا انجام این معاینه در حال حاضر مقدور نیست.»


در امر صدور گواهی بکارت ضروری است که علاوه بر تاریخ، حتما ساعت دقیق معاینه نیز ثبت شود تا این گواهی در آینده مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد. برای بهتر مشخص شدن علت این امر به مثال زیر توجه نمایید: دختر خانمی‌توسط خانواده جهت معاینه بکارت در ساعت ۱۰ صبح به پزشک مراجعه نموده و تحت معاینه قرار می‌گیرد و برای وی گواهی بکارت در همان تاریخ صادر می‌گردد.


از نظر قانون این گواهی، پرده بکارت بکارت فرد مورد معاینه را تاساعت ۲۴ آن روز اعلام می‌دارد، در حالی که ممکن است در طی ساعات باقی مانده از آن روز، هر اتفاقی رخ دهد! که در این حالت پزشک صادرکننده گواهی بکارت فرد مورد معاینه را تا آخرین ساعات آن روز گواهی نموده است. از طرف دیگر لازم است که تاریخ و ساعت صدور گواهی هم به عدد و هم به حروف نوشته شود تا قابل دستکاری نباشد.


نکته بسیار با اهمیت دیگر این است که الزاماً باید گواهی صادر شده به خود فرد تحویل داده شود و اگر وی صغیر یا مهجور بود، گواهی باید تحویل ولی یا قیم وی گردد و پزشک اجازه ندارد گواهی را به سایر بستگان و دوستان فرد مورد معاینه تحویل دهد.


در موارد نادر ممکن است دختر خانمی‌ دارای هایمن بدون سوراخ (Imperforated hymen) باشد که با اولین قاعدگی برای وی مشکلاتی پیش می‌آید که الزاماً باید توسط پزشک یک برش صلیبی‌ شکل روی هایمن وی به منظور تخلیه محصولات قاعدگی ایجاد گردد.


باید توجه داشت که در موارد پرده بکارت بدون سوراخ لازم است که پس از گرفتن مجوز قانونی اقدام به جراحی و ایجاد برش روی پرده بکارت نمود، ولی در مواردی که باعث بروز علایم حاد شده و وضعیت اورژانسی را ایجاد کرده است، نیازی به اخذ مجوز نبوده و پزشک معالج می‌تواند پس از ثبت کلیه علایم و تشخیص، اقدام به درمان جراحی بنماید و سپس برای بیمار گواهی مبنی به انجام اقدامات درمانی صادر نماید.


در صورت وجود هرگونه شک و ابهام در تعیین وضعیت بکارت فرد مورد معاینه، گواهی صادر نشده و فرد به پزشک با تجربه تری ارجاع می شود


 


مطالب مرتبط:چگونه زمان پارگی پرده بکارت تشخیص داده میشود؟

پست های اخیر از کانال جنسی :
 استیکر سکسی
کانال جنسی 1397.07.07
 هنر بوسیدن را یاد بگیرید!
کانال جنسی 1397.04.28
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب