10 گیاه مفید برای درمان سیروز کبدی

87

کبد بزرگ‌ترین عضو بدن انسان است. کبد به ساخت پروتئین خون و لخته شدن خون کمک می‌کند، قند را برای ساخت گلیکوژن تبدیل می‌کند، صفرا تولید می‌کند، سموم را از بدن خارج می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و وظایف متعدد و مهم دیگری را نیز برعهده دارد.کبد بزرگ‌ترین عضو بدن انسان است. کبد به ساخت پروتئین خون  و لخته شدن خون کمک می‌کند، قند را برای ساخت گلیکوژن تبدیل می‌کند، صفرا تولید می‌کند، سموم را از بدن خارج می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و وظایف متعدد و مهم دیگری را نیز برعهده دارد.



سیروز کبدی به شرایطی گفته می‌شود که در آن بافت‌های سالم کبد با بافت‌های زخم‌گاهی عوض شوند. این امر کارکرد صحیح کبد را تا حد زیادی با اختلال مواجه می‌کند. مصرف بیش از حد الکل، دیابت، هپاتیت، کبد چرب، فیبروز سیستیک، چاقی و قرار گرفتن در معرض برخی از پرتو درمانی‌ها و برخی داروها منجر به سیروز کبدی می‌شوند.
عوارض متعددی هستند که به سیروز کبدی مربوط می‌شوند. نارسایی کلیه، دیابت، عفونت، خونریزی شدید، بزرگ شدن پستان در مردان، یائسگی زودرس، کاهش سطح اکسیژن در خون و بسیاری از عوارض جدی از این جمله‌ هستند.
علائم مهم سیروز کبدی
•    از دست دادن اشتها
•    احتباس مایعات
•    افزایش وزن
•    عفونت
•    تورم
•    تب
•    خارش
•    ناراحتی
•    خستگی
عموماً افراد روش طبیعی را برای دور ماندن از علائم و درمان عوارض سیروز کبدی انتخاب می‌کنند. گیاهان طبیعی برای درمان عوارض سیروز کبدی بسیار موثر هستند. این گیاهان بدون ایجاد هیچ گونه عوارض جانبی به درمان کامل سیبروز کبدی کمک می‌کنند. این گیاهان پتانسیل دارویی متعددی برای درمان سیروز کبدی دارند.
1. فیلاتونس نیروری: این گیاه می‌تواند به بازسازی سلول‌های کبد کمک کرده و موجب حفظ بیلی روبین خون شود. فیلاتونس نیروری برای پاکسازی بدن مفید بوده و به شکل موثری خون را سم‌زدایی می‌کند.
2. سلانوم: خواص درمانی این  گیاه سم زدایی کبد و بیرون راندن مواد مضر از بدن است. این گیاه به درمان سیروز کبدی، کبد چرب، آسیب کبدی ناشی از الکل، یرقان و چاقی کمک می‌کند.
3. پیکزوریا: یکی دیگر از گیاهانی است که به می‌تواند به آسانی عوارض سیروز کبدی را برطرف سازد. پیکزوریا به انجام فرآیند مختلف سوخت و ساز بدن و عملکرد اندام‌های مختلف مرتبط با آن کمک می‌کند.
4. پونارناوا: این گیاه خاصیت ادرار آوری دارد. پونارناوا سموم را از بدن دفع کرده و بدن را پاکسازی می‌کند. پونارناوا تورم را از بین برده و سطح پروتئین‌های مختلف نظیر آلبومین و گلوبولین را در خون متعادل می‌سازد.
5. آندروگرافیس پانیکولاتا: این گیاه خاصیت بازسازی و جوان‌سازی دارد و حاوی آلکالوئید است که سلول‌های کبدی را از پایه بازسازی می‌کند. همچنین بدن را پاک‌سازی، مواد مضر را از آن خارج و عوارض مربوط به سیروز کبدی را درمان می‌کند.
6. اکلیپتا پرستراتا گیاهی فوق‌العاده‌ای برای سیروز کبدی بوده و ریزش مو، کبد چرب و آسیب های کبدی ناشی از مصرف بیش از حد الکل و دیگر عوارض مرتبط را درمان می‌کند. این گیاه همچنین به جوان‌سازی سلول‌ها کمک کرده و پتانسیل درمان دیگر بیماری‌های مرتبط با کبد را دارد.
7. زردچوبه: این گیاه خواص دارویی ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد عفونت و آنتی بیوتیک دارد. زردچوبه علاوه بر درمان سیروز کبدی برای درمان کبد چرب، بزرگی کبد و آسیب‌های کبدی ناشی از الکل نیز مفید است.
8. کاسنی دارای خواص درمانی، سم زدایی و تصفیه‌ی خون است. همچنین به شکل قابل توجهی عفونت‌های کبدی را درمان کرده و مواد مضر را از بدن خارج می‌کند.
9. گل قاصدک: این گیاه خواص دارویی بسیاری دارد و با افزایش قابلیت نگهداری طحال به سلامت افراد کمک می‌کند. گل قاصدک همچنین قادر به درمان دیگر بیماری‌های متابولیک نیز است.
10. متکینک (Tephrosia purpurea): این گیاه با حفظ ترشح شیره‌ی صفراوی به انجام فرآیند متابولیسم بدن کمک کرده و بدن را پاک‌سازی کرده و سیبروز کبدی، کبد چرب و بزرگی کبد را درمان می‌کند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب