مهمترین و بازرترین نشانه کبدچرب

107

مهمترین علایم کبد چرب ، داشتن شکمی بزرگ است . 30 درصد از مردم ایران دارای درجاتی از کبد چرب هستند.مهمترین خطر کبد چرب سکته قلبی و مغزی زودرس است . یکی دیگر از علایم کبد چرب داشتن آنزیم بالا در خون است که این مسئله با آزمایش قابل تشخیص است .برخی از افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند با پیشرفت این بیماری مبتلا به نارسایی کبد می شوند که البته در برخی از بیماران حتی ممکن است 30 سال طول بکشد تا کبد دچار نارسایی شود.




مطالعات و تحقیقاتی در زمینه مصرف چای و قهوه نشان می دهد که مصرف زیاد چای در افراد مبتلا به کبد چرب ضرر دارد و در مقابل مصرف قهوه برای کبد چرب مفید است .

 متاسفانه امروزه بیماری چاقی در جامعه ما بسیار شایع شده است و پیشگیری از چاقی و درمان آن می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد .

 قرار است طرح غربالگری در مورد سرطان روده برزگ در شهر تهران اجرا شود .یکی از فرضیاتی که در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرد ، وجود میکروب در روده انسان است که در ایجاد سرطان می تواند نقش داشته باشد مانند سرطان معده که علت اصلی آن وجود میکروب است .
 سابقه فامیلی در ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش دارد و به آن دسته از افرادی که در تهران دچار سرطان روده بزرگ شده اند توصیه می شود که به صورت دوره ای حتما مورد ارزیابی و آزمایش قرار گیرند.

 ریفلاکس معده سرطان زا نیست و تصور مردم مبنی بر این که ریفلاکس معده در آینده تبدیل به سرطان می شود، اشتباه است . ریفلاکس معده همان بازگشت محتوای غذا از معده به مری و دهان بیمار است و ناشی از وجود میکروب ˈهلیکوباکترپیلوری ˈ است . این بیماری با مصرف دارو قابل درمان و کنترل است .

استرس ، اضطراب ، نوع خوراک ، تند غذا خوردن ، غذاهای تند ،فست و فودها و چاقی از مهمترین علل ایجاد ترش کردن معده یا ریفلاکس است .

 نیمی از افرادی که دچار ریفلاکس معده هستند پس از درمان ریفلاکس آنان عود می کند و ما این اطمینان را می دهیم داروی که پزشکان برای آنان تجویز می کنند به نام ˈامپرازول ˈخطرات و عوارضی برای آنان ندارد و سالها می توانند این دارو را مصرف کنند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب