درمان درد زانو و مفاصل با این روغن

34

ماساژ بدن با روغن یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین روش های درمان درد عضلات است.درد زانو و مفاصل گاهی آنقدر شدید هستندکه دیگر هیچ مسکنی جواب گو نیست و درد را تسکین نمی دهد. استفاده از روغن شتر مرغ یکی از روش های تسکین و درمان درد زانو و مفاصل است زیرا روغن شتر مرغ خاصیت ضد التهابی و تسکین دهنده ی درد و گرفتی عضلات را دارد. در این مقاله بیشتر با خواص روغن شتر مرغ آشنا شوید.




کاربرد روغن شترمرغ

 
بهبود شرایط پوست، ناخن، و مو

عامل تقویت‌کننده‌ی پوست، ناخن و مو است.

 
کاهش یبوست

روغن شترمرغ می‌تواند یبوست را کاهش دهد.

 
افزایش سطح انرژی

یکی دیگر از خواص روغن شترمرغ این است که سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

 
بهبود عملکرد کبد، کلیه و غدد

می‌تواند عملکرد کبد، کلیه و غدد را بهبود ببخشد.

 
بهبود قوه‌ی بینایی

روغن شترمرغ می‌تواند قوه‌ی بینایی را تقویت کند.

 
کاهش مسائل مرتبط با وزن

مسائل و مشکلات مرتبط با وزن را برطرف می‌کند.

 
افزایش عملکرد ریه

عملکرد ریه تقویت می‌شود.

 
افزایش اکسیداسیون در بافت

اکسیداسیون درون بافتی را افزایش می‌دهد.

 
کاهش خطر ابتلا به سرطان

یکی دیگر از خواص روغن شترمرغ که واقعا بینظیر است این است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

 
تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت می‌کند.

 
بهبود سیستم گوارش

سیستم گوارش را تقویت کرده و آن را بهبود می‌بخشد.

 
بهبود عملکرد عصبی

روغن شترمرغ، عملکرد سیستم عصبی بدن را تقویت می‌کند.

 
کاهش درد بدن و استرس

در تسکین دردهای بدن مؤثر است.

 
بهبود آرتریت

یکی دیگر از خواص روغن شترمرغ این است که در بهبود آرتریت مؤثر است.

 
ضد التهاب

به خاطر حفظ رطوبت پوست خاصیت ضد التهابی دارد.

 
بهبود زخم‌ها و جراحت‌ها

از جمله خواص روغن شترمرغ این است که زخم‌ها و جراحات را بهبود می‌بخشد.

 
بهبود سوختگی

اثر سوختگی را به‌خوبی از بین می‌برد.

 
درمان درد زانو با روغن شترمرغ

اکثر اوقات درد عضلات و مفاصل به علت کار بیش از حد عضلات، آسیب و فعالیت های مرتبط با کار و ورزش بوده است. در بعضی از موارد، درد عضلات و مفاصل پس از چند روز یا چند هفته کاهش می یابد اما در افرادی که دچار آرتروز، RSI و درد سیاتیکی عضلات و مفاصل هستند نیازمند به مراقبت و درمان روزانه به منظور بازگشت سلامتی بدن هستند.

بیشتر درد های مفصلی در مفصل زانو دیده می شود چون زانو نقش مهمی در حفظ تعادل بدن داشته و وزن بدن را متحمل می شود. چون عضلات کمر و شانه ها روزانه بیشتر از عضلات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر دچار درد و گرفتگی می شوند.

انواع مشخصی از دردهای عضله و مفاصل هستند که با نرمش های عمومی کاهش می یابد. این نرمش ها به طوری طراحی شده اند که عضلات شما را فعال نگه داشته و فرم می دهند تا فعالیتی منظم داشته باشند. اما بعضی وقت ها کمک بیشتری لازم است تا گرفتگی عضلات و مفاصل از بین برود.

ماساژ بدن با روغن یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین روش های درمان درد عضلات است. ماساژ گرفتگی عضلات و مفاصل را باز می کند اما همراه با روغن شتر مرغ به علت خاصیت ضد التهابی که دارد اثر ماساژ را دوچندان می کند. روغن شتر مرغ همه ی موارد تاثیر گذار در درمان درد و گرفتگی عضلات را دارد که نیاز شما را از مصرف دارو های شیمیایی مسکن و ضد التهاب مثل ایبوپرفن رفع می کند.
روغن شتر مرغ و درد عضله و مفاصل

به هنگام درد عضلات و مفاصل اکثر افراد بسراغ مسکن ها و داروهای شیمیایی می روند. حال توصیه می شود به جای مصرف این نوع داروها به سراغ روش هایی طبیعی رفته که هیچ گونه عوارض جانبی بر روی بدن و سیستم گوارشی شما نگذارد.

با توجه به خاصیت بسیار قوی ضد التهابی موجود در روغن شتر مرغ و نفوذ پذیری روغن شترمرغ درون سطح خارجی پوست می توان آن را درمانی موثر برای آرتروز، درد های عضلانی (کشیدگی، گرفتگی و رگ به رگ شدن عضلات) در نظر گرفت.

فواید استفاده از روغن شتر مرغ در کاهش درد مفاصل، تورم و سختی مفاصل بر روی دست ها، پا، زانو و آرنج مشهود است. خشک و سفت شدن مفاصل، علل خصوص در دستان دیده می شود. روغن شتر مرغ برای درمان این موارد اهمیت ویژه ای دارد. روش استفاده بدین شکل است که همراه با روغن شتر مرغ ناحیه دردناک را روزانه دو یا سه بار ماساژ بدهیم.

 
روغن شترمرغ دارای ترکیبات زیر است:
ویتامین A که به بازسازی پوست کمک کرده و آنتی‌اکسیدان است.
اسید لینولئیک که به درمان درد ماهیچه و مفاصل کمک می‌کند
اسید اولئیک که تقویت‌کننده‌ی سلول‌های پوستی است و دارای خاصیت ضدچروک است
اسپوجن که پوست را نرم می‌کند
ترپین که ضدعفونی‌کننده است.

 
طریقه استفاده از روغن شترمرغ

می دانید که به طور معمول هیچ درمانی برای بیماریهای پوستی شناخته شده وجود ندارد اما این بیماریها می توانند با مصرف روغن بهتر مدیریت شوند و با توجه به سه عامل سن، وزن و نیاز بیمار اثر بخشی روغن جهت بازسازی پوست و نفوذ عمقی در بین لایه های پوست که هر کدام وظیفه ای خاص به شرح زیر به عهده دارند حدود ۷۵ روز زمان لازم است و باید با در نظر گرفتن ۳ عامل کلیدی فوق هر کسی دوز مصرف خود را مشخص کند.

 

به افرادی که از خشکی بیش از حد پوست رنج می برند و پس از استحمام دچار خارش پوست می شوند توصیه می گردد پس از هر بار استحمام صورت و دست های خود را با روغن شترمرغ به خوبی  چرب کنند.

 

برای از بین بردن جوش های صورت به مدت ۳-۲ هفته روزی یک مرتبه پس از شست و شو با صابون های غیر محرک، روغن شترمرغ به خوبی در حدود یک دقیقه  روی پوست مالیده شود. لکه های پوستی زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند.

 

برای ترک های پاشنه و کف پا روزی دو بار (به خصوص یک مرتبه قبل از خواب ) روغن شترمرغ به خوبی مالش داده شود. حد اکثر در طی سه روز اثرات آن مشهود خواهد بود.

 

استفاده از روغن شترمرغ بر روی خراشیدگی ها و زخم های پوستی و سوختگی ها روزی سه مرتبه در طی یک هفته تاثیر بسیار مطلوبی در التیام داشته و اثر زخم بسیار کمتری به جا می ماند

پست های اخیر از درد مفاصل/ستون فقرات :
 آشنایی با تاندونیت مچ دست
درد مفاصل/ستون فقرات 1398.10.15
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب