گیاهان ضد وای فای را بشناسید

67

امواج بخصوص امواج الکترومغناطیسی اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر انسان و سایر موجودات زنده می گذارد. سرطان خون و سردرد های غیرعادی، شایع ترین نتیجه این امواج هستند. یکی از علل افزایش سرطان و بیماری هایی در این ردیف در جهان، گسترش کاربرد امواج در جهان است. به خصوص گوشی های همراه که امروزه هر فرد یکی از آنها را دایما با خود دارد و دایما در معرض امواج آنهاست.




– تندخویی و پرخاشگری

بد خوابی و بی نظمی در ریتم خواب و بیداری (به هم خوردن ساعت بیولوژیک بدن)

– کم اشتهایی یا پر اشتهایی غیر عادی

عارضه های جبران ناپذیر مغزی در نوزادان مانند: اوتیسم، عقب افتادگی و افزایش فشار آب درون مغزی (آنسفالی)

:- خستگی دائمی

– کاهش میل جنسی یا ناتوانی در مردان

-طولانی شدن دوره تخمک گذاری در زنان

– تغییر در ساختار ژنتیک دی ان آی انسان که منجر به کندی رشد بدن یا ناهنجاری های نسل بعدی می شود

 
تاثیر وای فای بر گیاهان

از آثار منفی اشعه های وای فای اختلال در رشد گیاهان است. نتایج تحقیقات کارشناسان در دانمارک بیانگر آن است که گیاهانی که در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار دارند، دچار اختلالات رشد می شوند.

 
چگونه از وای فای جان سالم به در ببریم

این روزها دوری از اشعه‌هایی که در مورد خطرات‌شان حرف وحدیث‌هایی وجود دارد، دشوار به نظر می‌رسد. یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش خطرات این است که لپ‌تاپ، موبایل و تبلت‌ها را در نزدیکی بدن‌تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنید لزومی ندارد که از صبح تا شب در اطراف‌تان روشن باشند. به سرعت آنها را خاموش کنید تا ضمن استفاده از تکنولوژی، سلامتی‌تان را به خطر نیندازید.

 
کدام نوع کاکتوس بهتر امواج را جذب می کند؟

گیاه کاکتوس به ویژه نوع برگ پهن و تیغ دار این گیاه می تواند امواج خطرناک وای فای و همچنین امواج تلفن همراه و پارازیت های ماهواره را جذب کرده و از خطرات ناشی از این امواج ها که موجب سرطان می شود جلوگیری کند. پیشنهاد می شود حتما در اتاقی که مودم وای فای قرار دارد چند گیاه کاکتوس قرار دهید.

 
وای فای خطرناک تر است یا موبایل؟

وای فای دارای توان بسیار ناچیزی است و مانند دستگاههایی است که در حد باتری ساعت کار می کنند یک سیگنال ضعیف دارد. بلوتوث و لپ تاپ نیز همینطور است. این دستگاهها پرقدرت به حساب نمی آیند و حداکثر برد وای فای برای قوی ترین سیگنال 500 متر است که بیشتر از آن هم امکان ندارد.

توان وای فای خیلی پایین است و قابل مقایسه با گوشی ها و ایستگاههای رادیویی نیست، اضافه کرد:وزارت بهداشت هم این موضوع را تایید کرده است. البته این به این معنا نیست که خودمان را در مجاورت این دستگاهها قرار دهیم، بلکه بهتر است در حد نیاز از آن استفاده کنیم.

 
بهترین فاصله با مودم چقدر است؟

توصیه می شود فاصله مودم با گیرنده (لپ تاپ و موبایل و...) بیش از 1.5 متر باشد . یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش خطرات این است که لپ‌تاپ، موبایل و تبلت‌ها را در نزدیکی بدن‌ نگه نداریم

 
آخرین مطالعات چه می گویند؟

سیب‌زمینی، کاکتوس و مواد طبیعی دیگر نقشی در جذب یا انتشار امواج الکترومغناطیسی ندارند. حدود یک سال پیش نیز  به موضوعی مشابه در باره قرار دادن گلدان کاکتوس مقابل دستگاه‌های الکترونیکی پرداخته شده بود. این شایعه حکایت از نقش گل کاکتوس در کم کردن امواج پارازیت دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به سیستم وای فای داشت. کاکتوس به دلیل ذخیره کردن حجم آب بیشتر نسبت به گیاهان دیگر مورد توجه قرار گرفته و گفته شده بود، این حجم آب زیاد می‌تواند مانع عبور امواج الکترومغناطیسی شود، اما نتیجه استفاده از این ایده چیزی جز قربانی‌شدن این گیاه در مواجهه طولانی مدت با امواج الکترومغناطیسی نیست. بهترین کار برای کاهش پارازیت امواج الکترومغناطیسی،‌ قرار دادن منبع جایی دور از محل استراحت و ترجیحا خاموش کردن دستگاه در مواقع غیرضروری است. تأثیر مخرب امواج وای‌فای بر سلامت انسان از حوزه‌های پرمناقشه در پزشکی است و برخی مطالعات، اثرات منفی آن را تائید کرده است.

 
چرا جذب وای فای توسط کاکتوس صحت ندارد؟

برخی می گویند حتی به مقدار کم هم کاکتوس ها امواج را جذب می کنند. جالب است بدانید اینگونه نیست و این مطلب به هیچ عنوان صحت علمی ندارد چرا که این امواج امواج کوری هستند که بصورت پالس منتشر می شوند و کل محیط را بصورت شعاع های مختلف تحت تاثیر قرار می دهند و هرچه دور تر شویم قطر دایره بیشتر خواهد شد و فقط میزان تماس ما با امواج کم می شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب