روش های درمان لرزش دست و علل آن را بشناسید!

101

 لرزش دست از مشکلاتی است که می تواند انجام دادن بسیاری از امور ساده روزمره را به یک معضل بزرگ تبدیل کند. لرزش دست یک هشدار اولیه در مورد برخی از مشکلات عصبی و دژنراتیو است.بررسی روش های درمان لرزش دست موضوعی است که نت نوشت در این مقاله برای شما در نظر گرفته است. لرزش دست از مشکلاتی است که می تواند انجام دادن بسیاری از امور ساده روزمره را به یک معضل بزرگ تبدیل کند. لرزش دست یک هشدار اولیه در مورد برخی از مشکلات عصبی و دژنراتیو است.




درمان لرزش دست

لرزش دست یک بیماری حاد نیست ولی می تواند انجام کارهای روزانه شما را دشوار و در نهایت مختل کند. این مشکل می تواند نشانه مشکلات و بیماری هایی در اعصاب شما باشد حتی لرزش دست در صورتی که به حالت بسیار سریع باشد می تواند شروع بیماری پارکینسون باشد. شایع ترین علت لرزش دست فقط لرزش خود دست است و شامل بیماری های خاصی نمی شود. در بیشتر بزرگسالان اختلالات عصبی می توان منشا این مشکل باشد که ناشی از اختلالات عملکرد طبیعی مخچه خواهد بود. البته محققان و پزشکان در این مورد کاملا مطمئن نیستند و درمان لرزش دست به صورت قطعی هنوز مشخص نشده است اما در آینده می توان بر روی این مسئله تمرکز بیشتری داشته باشند. افراد مبتلا به لرزش دست که به صورت مکرر از این مشکل رنج می برند علاوه بر لرزش دست در قسمت هایی مانند بازوها نیز لرزش دارند که این مشکل به دلیل اختلال در رشته های عصبی رخ می دهد.
علت های لرزش دست

افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند زمانی که در وضعیت استراحت قرار می گیرند کاهش لرزش را خواهند داشت ولی در اشخاصی که تنها مشکل لرزش دست را دارند این مشکل حتی زمان استراحت نیز برطرف نخواهد شد. لرزش دست با این عوامل تشدید می شود یا این که می تواند از این عوامل نشات گرفته باشد.
تیروئید بیش فعال
بیماری های مربوط به مخچه
بیماری هانتینگتون
عوارض ناشی از داروها
مصرف بیش از حد کافئین
سوء مصرف الکل یا اعتیاد
اضطراب
کاهش قند خون

بیشتر بخوانید: علائم شروع پارکینسون
داروهای رایج برای درمان لرزش دست
درمان لرزش دست

افرادی که لرزش دست دارند از جابه جایی اشیا سنگین به کمک دست خودداری کنند

هر شخص که به لرزش دست مبتلا باشد نیاز به درمان دارد. در صورتی که پزشک تشخیص دهد این مشکل با دارو درمان می شود می توانید این راه کار را پیش بگیرید. معمولا این دارو ها جهت درمان لرزش دست استفاده می شوند.
پروپرانولول (آندروال) ، پریمیدون (mysoline) ، پروپرانولول به صورت طولانی مدت (Inderal LA)
مطالب از سراسر وب
تا بحال به این فکر کردی ۹۵% رضایت مشتریان یعنی چی؟
چگونه در زمان رکود کسب و کارمان را نجات بدهیم
درآمد زایی بیشتر در زمان رکود چگونه است
اولین داروی لاغری ایران با تاییدیه دانشگاه کمبریج

پروپرونولول یک بتا بلوکر است که جهت درمان آریتمی های قلبی و فشار خون بالا ساخته شده است. در حالی که پریمیدون یک داروی ضد انعقاد خون است. دیگر بتا بلوکرها آتنولول (Tenormin) و Sotalol (Betapace) می باشند که برای درمان لرزش دست مناسب هستند.

دیگر داروهای ضد انعقاد خون نیز شاید برای درمان این مشکل مناسب باشند. گاباپنتین (Neurontin) و توپیرامات (Topamax) نیز داروهایی هستند که معمولا جهت درمان تشنج استفاده می شوند این داروها نیز می توانند طبق تشخیص پزشک مصرف شوند.
داروهای ضد اضطراب

Alprazolam (Xanax) یک دارو برای درمان اضطراب و اختلالات هراس هستند که طبق تحقیقات این داروها می توانند یک درمان موثر جهت لرزش دست باشند که این داروها می بایست با احتیاط مصرف شوند.

بیشتر بخوانید: عوارض آلپرازولام
[yektanet.com]
بوتاکس

بوتولینوم نوع A نیز از درمان های لرزش دست می باشد. این دارو موجب ضعف عضلانی دائمی می شود. بنابر این مطمئن شوید که پزشک در مورد لرزش دست شما این مورد را تجویز کرده است. این روش درمانی ممکن است سه ماه به طول بیانجامد و نیاز به تزریقات مکرر بعدی نیز داشته باشد.
جراحی

بعید به نظر می رسد که پزشک در مراحل اولیه جراحی را توصیه کند. درمان به شیوه جراحی معمولا جهت افرادی که لرزش شدید دارند استفاده می شود جراحی ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشد.
تحریک مغزی عمیق (DBS)

این روش در حقیقت یک روش جراحی است که بیشتر جهت لرزش دست هایی که ناشی از تومور باشد صورت می گیرد. در این روش یک دستگاه الکترونیکی به نام الکترود در مغز قرار می گیرد زمانی که مغز یک سیگنال الکترونیکی را منتشر می شود لرزش کنترل می شود. در حال حاضر این روش درمانی فقط جهت لرزش دست بسیار پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.
تالاموتومی

تالاموتومی نیز یکی دیگر از گزینه های درمان لرزش دست است که طی جراحی یک ضایعه کوچک در تالاموس مغز قرار داده می شود که فعالیت الکتریکی طبیعی مغز را به طور کامل مختل می کند و لرزش متوقف می شود.

پزشکان ممکن است یک یا چند شیوه درمان لرزش دست را پیشنهاد بدهند که طبق آن می توانید از این مشکل رهایی پیدا کنید اما به طور کلی توصیه هایی که به افراد مبتلا به لرزش دست می توان داشت این است که از جابه جایی اشیا سنگین به کمک دست خودداری کنند. از مچ بند های طبی استفاده کنند که کنترل دست را آسان تر کنند. از مصرف الکل و کافئین اجتناب کنند.

پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب