92

برای اینکه جوان بمانید این صبحانه را امتحان کنید. صبحانه ضدپیری را در این مطلب بخوانید. صبحانه بهترین وعده غذایی است که سبب می شود مقدار قند و پروتئینی که بدن برای ساخت و جایگزینی انواع و اقسام ترکیبات دفاعی و سیستم دفاعی و ایمنی لازم دارد در اختیارش گذاشته شود؛



از همین رو همواره توصیه می شود این صبحانه مجموعه ای از کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین باشد. دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند راهی برای جلوگیری از چین و چروک های صورت، افزایش رطوبت موها و ترمیم سلول های آسیب دیده در سراسر بدن شما باشد. گفته می‌شود که صبحانه (breakfast) یعنی شما بعد از یک روزه‌ی طولانی در طی شب، آماده می‌شوید روزه‌ی خود را بشکنید. بدن شما تمام غذاهایی که شب خورده‌اید را هضم کرده است، همه‌ی مواد مغذی در قسمت‌های مختلف بدن جذب شده‌اند و همه‌ی دورریختنی‌ها آماده هستند که صبح‌هنگام از بدن شما دفع شوند. این پروسه‌ی همیشگی که بدن شما انجام می‌دهد، تحت عنوان متابولیسم شناخته می‌شود. پس شما نیاز به یک صبحانه‌ی سالم و کافی دارید تا بدن خود را با مواد لازم پر کنید و اجازه دهید اجزای بدن شما به خوبی فعالیت کنند.

یک لیوان آب گرم اکسیر جوانی

 برای اینکه جوان بمانید یک لیوان آب گرم بردارید، یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید و چند قطره لیموی تازه در آن بچکانید. نوشیدن هر روزه‌ی آن باعث می‌شود سموم از بدن شما خارج شود. همچنین روشی سالم برای کاهش وزن است. به خاطر داشته باشید که حتما از آب گرم استفاده کنید وگرنه تاثیری ندارد.

سوپ ضدپیری

سوپ سبزیجات حاوی مواد طبیعی و مغذی است که به شما کمک می‌کند سالم و جوان بمانید. در عین حال که فرآیند پخت آن نیز چندان دشوار نیست. فقط به این موارد نیاز دارید: ۱ عدد گوجه فرنگی، ۱ عدد پیاز، نصف فنجان از هر نوع سبزیجاتی به همراه برگ‌های سبز گیاهان. فراموش نکنید نصف قاشق چایخوری زیره و پودر فلفل، نصف قاشق چایخوری نمک و ۱.۵ فنجان آب اضافه کنید. همه‌ی مواد را برای مدت حداقل ۱۲ دقیقه بپزید. سوپ را در ظرفی بریزید و آن را داغ بخورید.

ضروری برای جوان ماندن

همانطور که می‌دانید، برای سالم و جوان ماندن، خوردن میوه ضروری است. خوردن مقداری میوه در وعده‌ی صبحانه ضرورت دارد. ویتامین C که از میوه‌ها دریافت می‌شود به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. خوردن میوه‌هایی چون پرتقال، توت فرنگی، آناناس، پاپایا و … به درخشندگی پوست شما نیز کمک می‌کند.

بلغور جو دو سربرای جوانی

بلغور جو دو سر نیز صبحانه‌ ی فوق العاده‌ای است که برای سالم و جوان ماندن نیاز دارید. بلغور فیبر زیادی دارد و پس از خوردن آن احساس انرژی زیادی خواهید کرد و باعث می‌شود زود احساس گرسنگی نکنید. همچنین شامل مقدار زیادی کربوهیدرات است که برای دریافت انرژی مفید است.

 نان جوان کننده

متخصصان توصیه می‌کنند از خوردن نان سفید اجتناب کنید زیرا فاقد ارزش غذایی است. همیشه نان گندم ۱۰۰ درصد بخورید زیرا فیبر زیادی دارد که به حرکات منظم روده کمک می‌کند. بریا صبحانه جوان کننده می‌توانید با اضافه کردن مواد مغذی با نان و همچنین فلفل دلمه‌ای، هویج، نخود فرنگی، لوبیا و کلم بروکلی ساندویچ درست کنید.

آیتم فوق العاده صبحانه ضدپیری

آیتم فوق‌العاده‌ی ضدپیری  دیگری که باید در صبحانه‌ی خود داشته باشید، لبنیات است. لبنیات شامل پروتئین‌هایی است که به شما در کم کردن وزن به روشی سالم کمک می‌کند. می‌توانید با اضافه کردن مواد غنی مانند میوه و هویج به ماست، آن را مغذی‌تر کنید. مزه‌ی فوق‌العاده‌ای دارد به علاوه اینکه شما را جوان‌تر می‌کند!

معجزه ضدپیری 

میوه‌های خشک منبع غنی فیبر، پروتئین و مواد معدنی هستند برای صبحانه ضدپیری  مفید است. گرچه مقداری گران هستند اما مواد مغذی زیادی را یکجا داراست که به گرانی آن می‌ارزد. میوه‌های خشک در پایین آوردن کلسترول خون و کم کردن خطر سرطان بسیار مفید هستند. همه‌ی این‌ها پوست شما را زیبا و شفاف می‌کنند. ۱۰ بادام بردارید و بگذارید یک شب تا صبح خیس بخورد. پوست بادام را بکنید و در وعده‌ی صبحانه بخورید. علاوه بر این، گردو و پسته نیز به شما کمک می‌کند که پوست جوان و شفاف داشته باشید.

صبحانه عالی و ضدپیری

کلم پیچ و تخم مرغ یک صبحانه عالی برای جاون ماندن است. کلم پیچ از سبزیجات تیره رنگ قدرتمند با خاصیت آنتی اکسیدانی است. ویتامین آ موجود در این سبزی به تولید سبوم کمک می‌کند و منجر به افزایش رطوبت موها می وشد. علاوه بر این کلم پیچ منبع غنی از ویتامین ث نیز بوده و به تولید کلاژن، کمک می‌کند. کلم پیچ را همراه با تخم مرغ برای حفظ سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش توده عضلانی به وعده صبحگاهی‌تان اضافه کنید.

پای ثابت جوان ماندن

گردو برای صبحانه عالی است و شما را جوان نگه می دارد.  منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای مرطوب نگه داشتن پوست و مو است. گردو از ویتامین ای نیز سرشار است؛ آنتی اکسیدانی که منجر به تعمیر سلول‌های سراسر بدن می‌شود. املاح معدنی موجود در گردو از جمله مس، موجود تقویت تراکم استخوان‌ها می‌شود.

 

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب